Någon som vet var jag kan få tag på ett sådant här kret

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
speakman

Inlägg av speakman »

Vad exakt ska det föreställa i filmen? Om det handlar om just ett hemgjort kort, kan vi säkert hjälpa till att få det att verkligen verka hemgjort.
Eller något annat, så filmen får mer trovärdighet även för de lite elektronikintresserade. Finns alldeles för många filmer som tror dom försöker lura folk. :)
tohls

Inlägg av tohls »

speakman skrev:Vad exakt ska det föreställa i filmen? Om det handlar om just ett hemgjort kort, kan vi säkert hjälpa till att få det att verkligen verka hemgjort.
Eller något annat, så filmen får mer trovärdighet även för de lite elektronikintresserade. Finns alldeles för många filmer som tror dom försöker lura folk. :)
Det ska symbolisera teknologi/IT alltså inget hemmagjort kort.
Användarvisningsbild
speakman

Inlägg av speakman »

Okej, men läs gärna igenom reglerna när du ändå håller på.
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Med andra ord, citera INTE föregående inlägg.
Sen finns det massa andra roliga regler också. :)
limpan4all

Inlägg av limpan4all »

Jag hatar när någon slänger in rekvisita som uppenbart INTE har ett dyft med saken att göra och dessutom ligger helt fel tidsmässigt.
Kan du inte berätta mera om scenen där det skall in så kan vi nog med gemensamma krafter fixa fram något som är ofattbart mycket bättre. Kanske till och med något med funktion.
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Tohls skrev ju att det ska *symbolisera* teknologi/IT.
Jag misstänker att någon funktion skulle ta uppmärksamheten ifrån handlingen. Många gånger är rekvisitans enda uppgift att förstärka handlingen utan att märkas.

Sedan är det en annan sak om elektroniknördar (talar av egen erfarenhet) sitter och analyserar prylarna i filmer. Elektronikområdet är långt ifrån det enda som brister i verklighetsförankring i filmer.

* Ta det här med att poliser alltid äter munkar.
* Eller att alla på jorden verkar kunna flytande engelska.
* Eller att när någon svarar i telefon så vill uppringaren i 99,999% av fallen prata med just den personen som svarar.
* Personer i filmer tar aldrig av sig skorna när de går in.
* Personer i filmer går aldrig in på toaletten, så länge inte mördaren väntar där.
* Lyset är alltid trasigt i källaren.
* Huvudpersonen överlever i stort sett alltid.
* Alla vet alltid vad de ska säga utan en sekunds tvekan.
* Personerna i Vänner, Seinfeld mm har stora lyxiga lägenheter i stora städer men är knappt aldrig på jobbet. Hur har de råd?

Jag skulle kunna fortsätta hur långt som helst, men det är nog bäst jag slutar här. :)
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

* Alla i USA har telefonnummer 555-55555. Hur klarar televäxlarna skillja på dom. :humm:
Användarvisningsbild
SA4AQS
Kontakt:

Inlägg av SA4AQS »

gå in på min hemsida klicka på länken bilder och scrolla ner på sidan och där har du en länk till mitt fina kretskort
Användarvisningsbild
Adis
Kontakt:

Inlägg av Adis »

JimmyAndersson skrev:Moderkort blir nog fel eftersom Borre inte ville ha massa grejjer som sticker upp.

Som sagt, det är nog många som har sånahär lådor:

Bild

Den lådan är en guldgruva i vissa situationer. :D
Fan när du postade den där bilden tänkte jag att du skulle slänga allt! :drool: Då började jag bita på naglarna och skaka med högra benet för att inte ramla av stolen! Sen såg jag det du skrev sist, då lugnade jag ner mig.
Skriv svar