Jag har fått fnatt ... eller snarare jag har fått en DVD-spelare (för PC) vilken går på +12V och +5V (12V till mekanik och 5V till elektronik kan det väl vara?!).
Den här spelaren ska kopplas till en kontrollerkrets som gör om spelaren till en ljud-CD-spelare. Men det tarvar ett separat nätaggregat och då är frågan så där .. hur mycket ström drar en CDROM (DVD)?
Liten bild:
Senast redigerad av HUGGBÄVERN 13 september 2007, 10:35:38, redigerad totalt 1 gång.
Fasen - ögonen är det första man blir blind på ....
Det står ju här.
12V 1,3A
5V 0,8A
Däremot kan man ju undra hur skulle ni ordna dessa spänning.
Jag har en fundering med en 12V trafo och från den likriktade/filtrerade råspänningen reglera en 12V och en 5V (fast 5-Voltaren bränner en hel del värme.) ... Två trafar kanske: 12V och 6V?
Tack Tony!
Det kunde jag nästan anat. Jag har en motorpotentiometer med tillhörande kontroller/fjärr. Jag trodde den drog en hel del ström, men icke - 50mA vid motorrörelser, 100mA när motorn "stallade" (ändlägen) och 20mA i vila.
Jag har ett par 2x12V trafo, märkta 0,75A resp 1,5A. Jag blir alltid lurig med trafos med mittutag; är det ström PER lindningshalva, eller totalt?!
När jag själv beställer trafo anger jag alltid NOGA vad märkströmmen avser.