Jag tror det här kortet är ett av de bäst borrade jag någonsin borrat. Tack för borrsamlingen Jojje!
Har använt 0,6mm 0,7mm 0,8mm 0,9mm 1,0mm 1,2mm 1,3mm 1,4mm 2,0mm 2,5mm och 3,0mm.
Får du bara ut tummen å sätter ihop Lillsyrran, så behöver du bara sitta å byta borr hela dagen. Sen gör du hållare så du kan dispensera ut lodpasta.
Vad kan man mera önska sig av en Lillsyrra.
Ser ju ut som att han använt både plexi och en aluplatta (för att förhindra ev kortslutning, måhända?).
Klart snyggaste JDM programmerare jag sett hittills.
Senast redigerad av Mizzarrogh 10 september 2007, 20:31:24, redigerad totalt 2 gånger.
Jo jag har använt plexiglas, stålplåt och en gummiplatta som fot för att få den att stå stabilt. Tänkte bara använda plexiglas först för att undvika kortslutningar med diverse saker på mitt skrivbord. Men jag råkade beställa en lite väl tjock kabel till COM porten så den stod aldrig stadigt. Därav stålplåten, passade även på att att gänga hålen i plåten för att slippa använda muttrar.
Ett litet diversekort för t.ex temperaturloggning, termostat, fläktstyrning, osv:
Jag måste komma på något bättre sätt för att få text på komponentsidan..
Just det här kortet ska sitta i UPS'en och hålla koll på temperaturen. DSUB-kontakten längst till höger är för att kunna plugga in PIC-programmeraren Wisp628 direkt i UPS'en. Displayen är en liten fin 2x8 LCD.
JimmyAndersson>> Jag brukar lägga text på komponentsidan. Kräver visserligen dubbelsidig exponering. Men visst vore det snitsigt att även kunna ha snygg text på enkelsidiga kort .