Julas pizzaugn som reflowugn
Där dom tillverkar kretskort eller/och pastaplåtar. Tex kan du försöka med MultiCad.
Leif Cederberg på telefon 08-890070 eller e-mail leif@multicad.se.
Leif Cederberg på telefon 08-890070 eller e-mail leif@multicad.se.
- bengt-re
- EF Sponsor
- Kontakt:
Jag vet att man kan få labba med tjockleken på pastplåtar - har ett kort där vår legotillverkare var tvungen att göra nya pastaplåtar för att det blev för mycket tenn och risk för bryggor med den första utgåvan. Ger plåten för mycket tenn så kan man också minska på hålstorleken då detta ger nästan samma resultat.
- JimmyAndersson
- Kontakt:
- bengt-re
- EF Sponsor
- Kontakt:
Va är det borta? Var på Jula i Lördags och har för mig att jag såg den där... Jula i Kungens kurva.... Men man börjar ju fundera på brödrostarna nu....
Har värmetråd hemma.... Är det någon som har erfarenhet av att bygga värmeelement själv av kanthaltråd? Jag vet att sist jag gjorde det fick jag problem med att tråden hängde så förbenat av värmeutvidgningen och går likssom inte hänga upp den vetigt då isolatorer ofta får problem med värmen.

-
- EF Sponsor
Köpte en brödrost på ICA Maxi idag för 150 spänn. Packade upp den, la den på sidan och in med ett testkort. Funkade bra, lödtennet smälte på mindre än en minut. Innan jag hann få ut det hade nästan kortet fattat eld, Jäklar vad det rykte, hehe
.
Tror det kanske skulle funka med lite reglering på temperaturen.

Tror det kanske skulle funka med lite reglering på temperaturen.
Det beror väl iofs på hur mycket effekt man drar på. Det måste byggas någon form av reglering så klart men det blir ett bra vinterprojekt. Jag blev förvånad över att det satt en massa elektronik i rosten så redan nu finns det någon form av tempreglering.
Det går att skruva bort en lucka undertill om det skulle behövas så får man som en tunnel.
Det går att skruva bort en lucka undertill om det skulle behövas så får man som en tunnel.