Många företag har supportavtal, alltså kunden betalar en viss summa oberoende av hur många gånger dom ringer.
Just dom jag snackade med ville hellre göra kundanpassningar för dyra pengar än att supportera kunder som inte "orkade" öppna manualen.
Jimmy:
Nej, varje användare crackar inte själva, men dom kan titta på baksidan av kompisens programbox eller rent av titta redan i affären och antingen skriva ner nummret eller fota med sin mobil.
Annars är det inga större svårigheter att cracka dagens program. Även där kan allt lastas ner från nätet, bara man vet vart.
Dom programhus som INTE vill att deras program ska användas som en förlängd demo/utbildningsperiod, dom blir nog lika sura som du med din Saab.
Dom jag snackade med ville gärna att folk använde deras program "utöver" licensavtalet, men dom kunde inte släppa det fritt.
Typ Microsoft sitter i en annan sits. Där behövs varken testperiod eller förlängd upplärning. Men dom har väl inte samma "problem", eller ????

Jag säger inte att det ska vara fritt att använda crackade program, men det finns programutvecklare som accepterar det till en viss nivå. Dom tjänar på det.