Gratis 3D-cad?

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

RasmusB:
Många företag har supportavtal, alltså kunden betalar en viss summa oberoende av hur många gånger dom ringer.
Just dom jag snackade med ville hellre göra kundanpassningar för dyra pengar än att supportera kunder som inte "orkade" öppna manualen.

Jimmy:
Nej, varje användare crackar inte själva, men dom kan titta på baksidan av kompisens programbox eller rent av titta redan i affären och antingen skriva ner nummret eller fota med sin mobil.
Annars är det inga större svårigheter att cracka dagens program. Även där kan allt lastas ner från nätet, bara man vet vart.

Dom programhus som INTE vill att deras program ska användas som en förlängd demo/utbildningsperiod, dom blir nog lika sura som du med din Saab.

Dom jag snackade med ville gärna att folk använde deras program "utöver" licensavtalet, men dom kunde inte släppa det fritt.

Typ Microsoft sitter i en annan sits. Där behövs varken testperiod eller förlängd upplärning. Men dom har väl inte samma "problem", eller ???? 8)

Jag säger inte att det ska vara fritt att använda crackade program, men det finns programutvecklare som accepterar det till en viss nivå. Dom tjänar på det.
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Ok, då förstår jag hur du menar.

Har inget spexiellt att tillföra utan låter tråden glida tillbaka till ämnet. :)
Användarvisningsbild
RasmusB

Inlägg av RasmusB »

jojje skrev:Jag säger inte att det ska vara fritt att använda crackade program, men det finns programutvecklare som accepterar det till en viss nivå. Dom tjänar på det.
Förstår hur du menar, tycker bara han du pratat med har en väldigt konstig inställning till att deras kopieringsskydd kringgås. Om de faktiskt tjänar på det som de säger så skulle de ju kunna släppa en mer "generös" demoversion (se t.ex. Cadsoft som har en gratisversion av Eagle som duger bra för hobbybruk samtidigt som man lär sig programmet). Annars kunde de ju lika gärna strunta i allt kopieringsskydd överhuvudtaget.

Men han får givetvis tycka vad han vill om sig egen programvara... ;) Nog med OT för en stund. :)
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Det finns mycket att skriva om just det här, men som sagt, vi lägger ner i tid. :D
Skriv svar