A: Enea QiValue söker utvecklare för embedded linux

Användarvisningsbild
arvidb

A: Enea QiValue söker utvecklare för embedded linux

Inlägg av arvidb »

Enea QiValue söker dig som har bra koll på linux och C-programmering och som har ett stort intresse för hårdvarunära programmering. Du har högskoleutbildning och några års erfarenhet eller motsvarande kompetens.

Jag började här på QiValue för ett par veckor sedan och jag tror att det är ett toppenjobb för den lite mer välutbildade eller erfarne "elektronikforumisten" som dessuom gillar linux! (Och nej, jag får ingen "rekryteringsbonus" om jag hittar någon att anställa. :) )

QiValue blev precis uppköpta av Enea och vi är på väg att flytta in i Eneas lokaler i Kista i Stockholm. Vi är 14 pers för tillfället men vill bli några fler innan årsskiftet, helst.

Ring Matti på 08-507 142 05 eller 070-971 42 05 om det låter som ett intressant jobb, säg att du såg jobbannonsen här, och tala om att du vill jobba här och varför, så blir vi glada!

Arvid
Senast redigerad av arvidb 30 augusti 2007, 09:31:21, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
AndLi
Kontakt:

Inlägg av AndLi »

Verkligen ett toppenställe, kan rekomenderas varmt :)
Användarvisningsbild
chille
Kontakt:

Inlägg av chille »

Tråkigt att man varken har högskoleutbildning eller "några års erfarenhet". Verkar som ett skitnice jobb, inbyggda system är så coolt. 8)
Användarvisningsbild
arvidb

Inlägg av arvidb »

AndLi> hur känner du till Enea och/eller QiValue? Vore ju lite lustigt om vi i princip jobbar på samma ställe. Kul att vi har bra rykte! :)

chille> "Motsvarande kompetens" funkar ju också. Jag har utbildningen, men erfarenheten har jag fått genom att jobba ett par år halvtid inom ett område som inte alls hade med mjukvara att göra, och genom att ha ett gediget intresse för elektronikbiten (och även för linux, kör det hemma t.ex.). Så det måste inte vara så att man just har jobbat med linux i embedded-system i flera år.

Och vice versa - kan man allt om linux på olika plattformar, drivrutiner m.m. så kanske det inte spelar så stor roll vilken utbildning man har.

Lite arbetslivserfarenhet är nog bra dock.

Arvid
Användarvisningsbild
AndLi
Kontakt:

Inlägg av AndLi »

arvidb: Jobbar där sen i Februari :) Så jo vi jobbar på samma ställe...

Jag saknar faktistk också högskoleutbildning, men har å andra sidan en ganska ordentlig erfarenhet av inbyggda system...
Användarvisningsbild
arvidb

Inlägg av arvidb »

Hehe, jag frågade Anders vem du är, och insåg att vi ju faktiskt har träffats och sagt hej lite snabbt! :)

Arvid
Användarvisningsbild
AndLi
Kontakt:

Inlägg av AndLi »

Tror det är dags att bumpa denna tråden, referenser kan funka lika bra som utbildning!

Flytten till kista är avklarad, och vi e nog ett 20 tal nu, om man inte räknar med enea :)
Skriv svar