Jag är på jakt efter rörklämmor eller fästen för att ersätta vanliga avgasklämmor. De skall inte användas som avgasklämmor. Huvudsaken det går att få fast ett rör i en plåt eller i ett beslag så fungerar det. Och avgasklämmor fungerar ypperligt men jag tänkte att det kanske finns något lite roligare som ser lite finare ut. Ska bygga en till cykelram mha dom.
Den förra ramen var byggd på vanliga fyrkantsrör och ihopsatt med några CNC frästa beslag som Fagge gjorde åt mig. Stort tack till honom. Beslagen blev sjukt bra! Sedan var det synd att framändan blev så sjukt dålig. Vanliga fula byggbeslag och fastbultat färdigt styrhuvud.. Inge bra, inge bra. Så nu ska det göras en ny med nysvarvat styrhuvud så hela ramen håller samma stil rakt igenom!
Något alternativ till avgasklämmor tror jag inte man hittar så lätt.
Så antingen får man svetsa eller göra en kåpa över klämmorna för att dölja dom.
Kan vi få se en bild framifrån?.
Ser ut att bli en gedigen hoj
Tyvärr så blev utväxlingen på länkaget lite feldimensionerat så den är väldigt mjuk. Sedan blev svingen ganska lång så vevlagret kommer långt ifrån bakre dropoutsen. Därav så blir det oerhörda sträckningar i kedjan vid kompression.
Så just nu ser det ut som att jag bygger en ny ram. Som jag räknar mer på innan jag börjar bygger. Sedan så slänger jag på skidor på denhär och använder den som vintercykel nerför skidbackarna!