Mastech Bänkmultimeter

Användarvisningsbild
Sencor
Kontakt:

Mastech Bänkmultimeter

Inlägg av Sencor »

Hej, är i Kina nu och funderar på att handla med mig en multimeter, tillverkas ju en del sådana här.
Vet att det finns tusentals billiga multimetrar(även i Sverige), men har redan en handhållen som snart hängt med i 10år. Nu är jag ute efter en bättre och helst en bänkmultimeter.

Hittade denna:

Bild
Mastech MS8050 pris: ca 2000
http://www.p-mastech.com/products/04_dm/ms8050.html

verkar vara storebror till den som säljs på Kjell (samma tillverkare), bättre presanda, tydligare display mm.

Har letat runt på svenska sidor för att hitta något att jämföra med. Elfa har en del, men priserna är bra mycket högre.

Så vad tycker ni som testat kjells bänkmeter? Är den värd sina pengar, och kan denna vara värd 2000?
Är tacksam för tips och synpunkter, äker snart hem och har lite beslutsångest.
Användarvisningsbild
Micke_s
EF Sponsor

Inlägg av Micke_s »

Tycker att 0.1Ω ohms är lite högt bara.
Med fyrtrådsmätning så borde den kunna prestera bättre.
Användarvisningsbild
Sencor
Kontakt:

Inlägg av Sencor »

Jo, sant, har den i en katalog framför mig som nämner 0,01ohms upplösning, vet inte vad man kan lita på.
Hittade en Instek GDM 8245 http://www.instek.com/GDM-8245.htm
men priset på den var lite väl högt, ca2800
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Den ser väldigt funktionell och häftig ut, betänk att 2800 kr är en hel del men den ska vara med i mååånga år! Jag tror du blir ganska nöjd med den! (Och jag blir lite avundsjuk!) :D
Användarvisningsbild
Sencor
Kontakt:

Inlägg av Sencor »

Frågan är vilken jag skall satsa på, Instek för 2800 eller Mastech för 2000. Båda har ju ungefär samma prestanda, men Mastech'en har bättre display och RS232. Det som får mig att tveka på Mastech'en är att det är deras top-of-the-line instrument, dvs de kan inte bygga bättre. Medans Instek har en uppsjö av fina instrument i deras sortiment.
Skriv svar