Ställa in Philips TV

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
danei
EF Sponsor
Kontakt:

Ställa in Philips TV

Inlägg av danei »

Jag har en Philips TV (L9.1E) utan fjärr. Jag köpte Kjells billigaste multifjärr. Men den klarar inte av några intällningar. Är det någon som har tips på en fjärr som klarar det? Eller vet hur man ställer in TV:n utan fjärr.
discomike

Inlägg av discomike »

tryck typ volym +- samtidigt på knapparna på TVn, eller program +- eller nåt sånt, minns inte så väl, du får iaf upp vanliga inställningsmenyn då, tryck in båda knapparna samtidigt för å hoppa tebax i menyn å spara ändringar du gjort.
danei
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av danei »

Jag lyckadet göra en automatisk sökning den vägen. Men jag lycka inte med något annat. Jag vill ju kunna lägga kanalerna på rätt plats. Ställa in färg och ljus skulle inte vara fel det heller.
Kraco

Inlägg av Kraco »

Är det bara inställningarna du inte kan få upp med fjärren, eller får du ingen kontakt alls ?
danei
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av danei »

Jag kan byta kanal, stänga av, ändra volym och använda texttv. Men jag kommer inte in i någon meny.
v-g
EF Sponsor

Inlägg av v-g »

Det man kan tänka sig är en programmerbar fjärr sen pronto e.dyl för att lära upp den. Dock är detta svårt då man bör vara på plats så att säga.

Du känner ingen som har en liknande tv? Philips vet jag har en dosa man kan köpa som fungerar bra(dvs om man sabbat/tappat original).
danei
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av danei »

Jo det finns tydligen en "orginal" philips kontroll. Men den kostar över 500kr. Jag hoppas på ett billigare alternativ som dessutom går att använda till mer än philips.
discomike

Inlägg av discomike »

jula hade en marquant modell innan de reade ut för 25kr som klara inställningsmenyerna på den tvn oxå. köpte 4st då men har inga kvar =/ den marquant för 49kr de har nu klarar de inte, men leta efter nån multi med riktigt många knappar, är väldigt vanlig modell tv så de borde gå, och prova alla koder som funkar för andra funktioner, inte bara första =)

de har en nyare modell med många knappar för 69 nu: Bild

annars kostar ju philips universal som e snygga runt 200-300
danei
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av danei »

Jag har testat alla philips koder. Var hittar man philips kontrollen till det priset? Jag kanske ska gå tillbaka och kolla med kjell om de har en som de tror funkar och byta upp mig ett snäpp.
Skriv svar