Videoövervakning med lagring???

Planering och tankar kring eventuella framtida projekt.
sundelin

Videoövervakning med lagring???

Inlägg av sundelin »

Har letat efter en övervakningskamera (video), eftersom det inte finns möjlighet att ha dator på stället jag vill övervaka funkar det inte med överföring till dator. hittade till detta forum och ni här verkar ju veta en hel del så jag hoppas ;).
Det jag behöver är en liten lätt gömd kamera med internt minneskort eller med överföring till annan lagringsenhet som är liten och inte behöver 220v, ska vara styrd av rörelse sensor. Kan ni komma på eller ge mig några tips??
Användarvisningsbild
grym
EF Sponsor

Inlägg av grym »

en wlan kamera? finns dom med lite inbyggda funktioner, nätdelen var dock på 5v 2A så ren batteridrift blir inte helt lätt

varför inte en bärbar dator och liten analog kamera, finns små spycams och usbmottagare?
peter555

Inlägg av peter555 »

En liten digital videokamera + en PIR detektor.
Användarvisningsbild
Gorgus
Kontakt:

Inlägg av Gorgus »

Användarvisningsbild
sky_eye
Kontakt:

Inlägg av sky_eye »

Minikamera och mp4 recorder. Drar inte mycket ström, bra bild och man kan lagra på kort.

Som ku´riosa kan jag nämna att min bekanting inom spionvärden visade mig sin (då) minsta rigg. I en tändsticksask hade han kamera, sändare (räckvidd ca 500m) och strömförsörjning för 2-3 timmar. Han hade jort ett hål i sidan, klippt ut en av rutorna i plånet, där linsen satt.
Det var ett halvår sedan och den manicken är klúmpig idag!

\\Sky
Skriv svar