har nu blivit, som innan inte var så stor deal, till en störigt problem som jag fan inte riktigt vet hur jag ska fixxa på bästa sätt..
Problem 1:
Jag har inga Comportar på datorn, så kör med 2st USB->RS232 istället, dom funkar bra, problemet är bara att de hamnar på alldels för högt nummer i windows (com 5 och com 6) Och då har jag några program där man inte ens har möjligheten att välja så höga comnummer??? Varför gör man program på det sättet!!!!

Så hur flyttar jag enklast ner dessa till com1 och 2 kanske, eller 3 iaf. Det ligger något annat på dom portarna nu självfallet, men går det inte att prioritera om. Hur går man det, kör Win XP Pro..
Problem 2:
Jag kör även dualscreen, med 2st 19" TFT, och kör extended desktop i windows, men om man tex öppnar ett fönster på den andra skärmen, VLC tex, och kör fullskärm, så hoppar den tillbaks till förstaskärmen, och vise versa.. Jag undrar då om det finns något smart sätt/program för att sätta prio, vilka program som ska öppnas i fullskärm etc på vilken monitor, kan man göra detta i windows enbart eller finns det något program som sagt..
Tack på förhand, hoppas någon där ute kan hjälpa mig

Mvh Micke