Jojje's & POS fräs har fått en lillasyster.
- Anahka1975
- Anahka1975
- Anahka1975
nej har ju inte gjort det ÄNNU!
Har inte haft problem med det förrut men nu jävlar ringer det var och varannan dag...
OT!
Såg det fanns en tråd om detta men de flesta läser nog här också, en arbetskompis fick ett sådant här samtal för ca 2mån sedan från ett företag som skulle sälja han rakhyvlar. Det låt väl nått sånt här.
Försäljaren -Hej jag ringer från bla bla bla (ett rakhyvels företag) ringer jag olämpligt?
Polaren med riktigt deppig och alvarlig röst genom hela samtalet-Ja faktiskt, jag har varit hos doktorn idag och fått ett mycket tråkigt besked. Så rakhyvlar är nog det sista jag behöver.
Det blir tyst i luren...
Försäljaren säger nått ursäktande och det var tråkigt osv.
Polaren -nej men jag ser positivt på det läkaren har gett mig 50-50chans iaf. men jag börjar med cellgifter på måndag så bla bla bla.
Polaren hör hur försäljaren blir mer och mer besvärad ursäktarsig massa gånger för att han ringde osv.
Tillslut när han låtit försäljaren svettas nog så avslutar han samtalet med Ha ett bra liv!
Sen la han på och skrattade röven av sig. Hans sambo var inte lika glad, tyckte det var för grovt även för en tfn försäljare.
Har inte haft problem med det förrut men nu jävlar ringer det var och varannan dag...
OT!
Såg det fanns en tråd om detta men de flesta läser nog här också, en arbetskompis fick ett sådant här samtal för ca 2mån sedan från ett företag som skulle sälja han rakhyvlar. Det låt väl nått sånt här.
Försäljaren -Hej jag ringer från bla bla bla (ett rakhyvels företag) ringer jag olämpligt?
Polaren med riktigt deppig och alvarlig röst genom hela samtalet-Ja faktiskt, jag har varit hos doktorn idag och fått ett mycket tråkigt besked. Så rakhyvlar är nog det sista jag behöver.
Det blir tyst i luren...
Försäljaren säger nått ursäktande och det var tråkigt osv.
Polaren -nej men jag ser positivt på det läkaren har gett mig 50-50chans iaf. men jag börjar med cellgifter på måndag så bla bla bla.
Polaren hör hur försäljaren blir mer och mer besvärad ursäktarsig massa gånger för att han ringde osv.
Tillslut när han låtit försäljaren svettas nog så avslutar han samtalet med Ha ett bra liv!
Sen la han på och skrattade röven av sig. Hans sambo var inte lika glad, tyckte det var för grovt även för en tfn försäljare.

Jag har efter mycket om och men kommit fram till att jag gärna står över Lillasysterköpet den här gången. Fick en liten lillkille för några veckor sedan och nu känns det som man varken har tid eller pengar för en Lillasyster också...
Så passa på, nu finns det chans att köpa en Lillasyster!
Mer info här: http://www.elektronikforumet.com/forum/ ... p?p=256011

Så passa på, nu finns det chans att köpa en Lillasyster!
Mer info här: http://www.elektronikforumet.com/forum/ ... p?p=256011
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Var ser du att den där är switchad? Jag tror den är seriereglerad, varför skulle de annars skriva att transformatorn är överdimensionerad? Plus att den är redigt stor. En switchad skulle ju inte ens vara 1/4 så stor.
Har ritat klart schemat på mitt agg nu tror jag...
här
[edit] Det är lite fel på det schemat. kolla detta istället.
Har ritat klart schemat på mitt agg nu tror jag...
här

[edit] Det är lite fel på det schemat. kolla detta istället.
Senast redigerad av MadModder 23 september 2007, 11:12:34, redigerad totalt 1 gång.
Är det någon som ens är intresserad av samköp av delar till nätagg som jag frågade tidigare? Börjar bli dax att komma till skott skulle själv kunna hålla i det om ingen annan känner sig manad. Men då kag kommer sitta mitt i en flytt så får någon annan ta reda på exakt vilka komponenter etc som bör inhandlas och från var.
Priserna är som följer från ELFA (56-124-78 ):
1 st 358.00 --> 447,50 inkl moms
5 st 302.00 --> 377,50
10st 261.00--> 326,25
10 st ger alltså drygt 120 kronor att handla godis eller äpplen för. Medans 5 ger en 70lapp att köpa ett stort lass potäter för.
Frakten bör kunna bli billigare än om var och en beställer då man borde kunna mosa ner trafon i ett färdigfrankerat kuvert. Dvs några kronor till på ovanstående.
Edit:Smiley som inte sku var.
Priserna är som följer från ELFA (56-124-78 ):
1 st 358.00 --> 447,50 inkl moms
5 st 302.00 --> 377,50
10st 261.00--> 326,25
10 st ger alltså drygt 120 kronor att handla godis eller äpplen för. Medans 5 ger en 70lapp att köpa ett stort lass potäter för.
Frakten bör kunna bli billigare än om var och en beställer då man borde kunna mosa ner trafon i ett färdigfrankerat kuvert. Dvs några kronor till på ovanstående.
Edit:Smiley som inte sku var.
Senast redigerad av v-g 19 augusti 2007, 13:09:01, redigerad totalt 2 gånger.