Jojje's & POS fräs har fått en lillasyster.

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
anton

Inlägg av anton »

Aha, ja de e ju klart du måste gå med vinst.. Annars är det ju inge roligt!

Förresten, stockholms vattenskärning. Hur ligger dom prismässigt? Tänkte om man kunde skicka in o få aluplåten vattenskuren där ist.. Kanske är lika smidigt om det inte är så hiskeliga kostnader dom ska ha..
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Ingen aning om priser, men ring till några olika å hör efter.
Jag tror att det inte är så dyrt att vattenskära.
Användarvisningsbild
Anahka1975

Inlägg av Anahka1975 »

Jojje> Hinner du få iväg nått så man får det innan helgen??

Jag har satt in den sista hundringen iaf :D
Borre

Inlägg av Borre »

Jag tar också allt förutom kressen nu så får vi väl se hur det blir med kressen senare. Men bara maila/pma mig när du kan skicka så löser vi betalning och allt på direkten då. :)
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Så Anahka1975, nu har posten hand om ditt (utseendemässigt) roliga paket.

Nu ska jag sätta ihop den första av den nya långa modellen, så jag kan mäta ut hur långa gängstånger som behövs. Sen kan jag såga upp och packa ihop. Får se hur många jag hinner med i morron.
Användarvisningsbild
Anahka1975

Inlägg av Anahka1975 »

Låter ju kanon jojje då har jag helgen räddad då (om inte bebisen kommer ut då förståss) :)

Sambon skickar föressten en ursäkt att hon var lite kort i tfn. Trodde det var en försäljare (vilket det ju var iof :lol: men en som gärna får ringa) Har haft lite mycket påringningar av sådana på sistone.
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Helt OK, men det verkade inte alls som om hon ville att jag skulle få kontakt med dig. Det satt lååååååååååååångt inne iaf. :D

Nu ser vi hur det kan gå, om man inte uppger sina telefonnummer till mig. :lol:

Har du gått med i NIX?
Användarvisningsbild
Anahka1975

Inlägg av Anahka1975 »

nej har ju inte gjort det ÄNNU!
Har inte haft problem med det förrut men nu jävlar ringer det var och varannan dag...

OT!

Såg det fanns en tråd om detta men de flesta läser nog här också, en arbetskompis fick ett sådant här samtal för ca 2mån sedan från ett företag som skulle sälja han rakhyvlar. Det låt väl nått sånt här.

Försäljaren -Hej jag ringer från bla bla bla (ett rakhyvels företag) ringer jag olämpligt?

Polaren med riktigt deppig och alvarlig röst genom hela samtalet-Ja faktiskt, jag har varit hos doktorn idag och fått ett mycket tråkigt besked. Så rakhyvlar är nog det sista jag behöver.

Det blir tyst i luren...
Försäljaren säger nått ursäktande och det var tråkigt osv.

Polaren -nej men jag ser positivt på det läkaren har gett mig 50-50chans iaf. men jag börjar med cellgifter på måndag så bla bla bla.

Polaren hör hur försäljaren blir mer och mer besvärad ursäktarsig massa gånger för att han ringde osv.

Tillslut när han låtit försäljaren svettas nog så avslutar han samtalet med Ha ett bra liv!

Sen la han på och skrattade röven av sig. Hans sambo var inte lika glad, tyckte det var för grovt även för en tfn försäljare. :lol:
Användarvisningsbild
maha
EF Sponsor

Inlägg av maha »

Jag har efter mycket om och men kommit fram till att jag gärna står över Lillasysterköpet den här gången. Fick en liten lillkille för några veckor sedan och nu känns det som man varken har tid eller pengar för en Lillasyster också... :wink:

Så passa på, nu finns det chans att köpa en Lillasyster!

Mer info här: http://www.elektronikforumet.com/forum/ ... p?p=256011
Användarvisningsbild
Macce

Inlägg av Macce »

Vad tror ni om att använda denna som strömkälla?
Läste tidigare i denna tråd att switchade rekommenderas ej, men varför?

En sån blir ju nästan billigare än att köpa delarna och plocka ihop själv...
Lite kapacitans behöver man ju på utgången också, men det har jag redan hemma.
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Kontakt:

Inlägg av MadModder »

Var ser du att den där är switchad? Jag tror den är seriereglerad, varför skulle de annars skriva att transformatorn är överdimensionerad? Plus att den är redigt stor. En switchad skulle ju inte ens vara 1/4 så stor.

Har ritat klart schemat på mitt agg nu tror jag...
här :lol:

[edit] Det är lite fel på det schemat. kolla detta istället.
Senast redigerad av MadModder 23 september 2007, 11:12:34, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Macce

Inlägg av Macce »

Min tyska är inte den bästa... :)
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Kontakt:

Inlägg av MadModder »

Det står typ att lådan är av robust pulverlackerad stålplåt, transformatorn är överdimensionerad för att klara kontinuerlig drift. Utvecklad för högsta kvalité och professionell användning i laboratoriemiljö och verkstäder. Utgången är stabil och kortslutningssäker.
Användarvisningsbild
Macce

Inlägg av Macce »

Låter ganska lämpligt då?
v-g
EF Sponsor

Inlägg av v-g »

Är det någon som ens är intresserad av samköp av delar till nätagg som jag frågade tidigare? Börjar bli dax att komma till skott skulle själv kunna hålla i det om ingen annan känner sig manad. Men då kag kommer sitta mitt i en flytt så får någon annan ta reda på exakt vilka komponenter etc som bör inhandlas och från var.

Priserna är som följer från ELFA (56-124-78 ):
1 st 358.00 --> 447,50 inkl moms
5 st 302.00 --> 377,50
10st 261.00--> 326,25

10 st ger alltså drygt 120 kronor att handla godis eller äpplen för. Medans 5 ger en 70lapp att köpa ett stort lass potäter för.

Frakten bör kunna bli billigare än om var och en beställer då man borde kunna mosa ner trafon i ett färdigfrankerat kuvert. Dvs några kronor till på ovanstående.

Edit:Smiley som inte sku var.
Senast redigerad av v-g 19 augusti 2007, 13:09:01, redigerad totalt 2 gånger.
Skriv svar