hur göra varv/hastighetsmätare till rcbil
-
-
-
> kan man använda det programmet...
*VILKET* program ???
> hur får man igång xwisp2?
Exakt *VAD* är det som du undrar över ???
Exakt *VAD* har du gjort som inte fungerar ???
> jag har laddat hem alla versoner
Alla versioner av **VAD*** ????
Och vad är "alla" ?
> men får ingen att fungera
Och *VAD* betyder "inte fungera" mer exakt ???
Slarviga/otydliga frågor går naturligtsvis inte att svara på.
*VILKET* program ???
> hur får man igång xwisp2?
Exakt *VAD* är det som du undrar över ???
Exakt *VAD* har du gjort som inte fungerar ???
> jag har laddat hem alla versoner
Alla versioner av **VAD*** ????
Och vad är "alla" ?
> men får ingen att fungera
Och *VAD* betyder "inte fungera" mer exakt ???
Slarviga/otydliga frågor går naturligtsvis inte att svara på.
Jag kan svara på frågorna som berör MITT program och det är väldigt enkla svar.
1. Koden finns bara på MIN dator dvs jag har mig inte veterligen skickat den till någon.
2. Koden är väldigt väldigt enkel.
3. Koden skulle inte fungera rakt av för någon annan då man tex måste ha displayen kopplad via ett shiftregister.
4. Koden är väldigt enkel att förklara:
8 MHz 1:8 timer och sen dela 15 000 000 med hur många steg den hinner så har du RPM. Timern startar när magneten passerar sensorn men kan inte stoppa densamma utan att först ha passerat sensorn helt (dvs gett en nolla om vi säger att när sensorn är för magneten så ger det en etta) och roterat ett varv.
1. Koden finns bara på MIN dator dvs jag har mig inte veterligen skickat den till någon.
2. Koden är väldigt väldigt enkel.
3. Koden skulle inte fungera rakt av för någon annan då man tex måste ha displayen kopplad via ett shiftregister.
4. Koden är väldigt enkel att förklara:
8 MHz 1:8 timer och sen dela 15 000 000 med hur många steg den hinner så har du RPM. Timern startar när magneten passerar sensorn men kan inte stoppa densamma utan att först ha passerat sensorn helt (dvs gett en nolla om vi säger att när sensorn är för magneten så ger det en etta) och roterat ett varv.
-
programmet jag undrar om det fungerar är inte det V-g har gjort till sin varvräknare utan det han tippsade om i sitt inlägg MPLAB
utvecklingsmiljö är det samma som program att skriva program i?
sodjan jag ska i hädanefter försöka att skriva tydligare frågor som du kan förstå
jag har laddat hem xwisp2 och packat upp den och sedan när man startar programmet (dubbel klickar på xwisp2w) så står det längst ner att man saka trycka enter så jag gör det och då står det så igen och jag gör det och då stängs programmet av
jag har laddat hem alla versoner som jag hittat på xwisp2 dvs xwisp1.8.3, 1.9.0 och 1.9.1
utvecklingsmiljö är det samma som program att skriva program i?
sodjan jag ska i hädanefter försöka att skriva tydligare frågor som du kan förstå
jag har laddat hem xwisp2 och packat upp den och sedan när man startar programmet (dubbel klickar på xwisp2w) så står det längst ner att man saka trycka enter så jag gör det och då står det så igen och jag gör det och då stängs programmet av
jag har laddat hem alla versoner som jag hittat på xwisp2 dvs xwisp1.8.3, 1.9.0 och 1.9.1
Du får nog ta och jobba lite på meningsuppbyggnaden jag fattar inte riktigt vad du skriver. Punkt och stor bokstav kommer man långt med.
Enda jag länkat till var väl min andra tråd?
MPLAB finns på http://www.microchip.com
Du kör xwisp med VILKA parametrar?
Enda jag länkat till var väl min andra tråd?
MPLAB finns på http://www.microchip.com
Du kör xwisp med VILKA parametrar?
-