Har två frågor om eagle nu.
Håller på och ritar ett SMPS-kort som skall ge ut flera spänningar. Modulerna för de olika spänningarna är identiska, förutom att kretsen innehåller lite annat, men PCBt är identiskt.
För att kortet skall se bra ut, så vill jag ju att placeringen av de olika modulerna är exakt likadan, och banorna är dragna på samma sätt mellan komponenterna.
Det är ganska mycket jobb med att göra det för hand.
Resultatet skall alltså vara samma som om jag ritat en modul, aktiverat alla lager och kört cut & paste. Dock skall schemat också vara syncat med kortet, vilket det inte blir om jag gör så.
Group-funktionen är smidig att flytta grupper med komponenter. Dock kommer jag inte åt alla med en kvadratisk markering utan att flera andra kommer med. Går det att välja några punkter som den ritar sträcket runt och markerar?
Eaglefrågor
Nu har jag med en fråga om eagle och tänkte att det vore väldigt onödigt att starta en ny tråd, så här kommer min fråga:
Jag har lagt in en OP-krets med 4 OP i en SO14 kapsel (typ LM324), och sist jag ritade schemat använde jag två av dom fyra men nu har jag kommit på att jag behöver minst en till.
Problemet är att nu vet jag inte hur jag skall få eagle till att förstå att det skall ligga i samma krets, om jag döper min "nya" till samma namn 'IC4' så säger eagle att IC4 finns redan och byter aldrig namn. örsöker jag kalla den IC4C så blir det en helt ny krets
Någon som vet hur man ska göra?
Jag har lagt in en OP-krets med 4 OP i en SO14 kapsel (typ LM324), och sist jag ritade schemat använde jag två av dom fyra men nu har jag kommit på att jag behöver minst en till.
Problemet är att nu vet jag inte hur jag skall få eagle till att förstå att det skall ligga i samma krets, om jag döper min "nya" till samma namn 'IC4' så säger eagle att IC4 finns redan och byter aldrig namn. örsöker jag kalla den IC4C så blir det en helt ny krets

Någon som vet hur man ska göra?