Evighetsmaskin?
Evighetsmaskin?
Nivån på kommentarerna på NyTeknik är ganska låga. Här http://www.nyteknik.se/art/51709 spårade det ur och handlar om en metod att på ut väte ur vatten utan att använda just någon energi. Är det någon som vet vad det handlar om. Att hitta seriös information verkar inte helt lätt.
Antagligen funkar det inte... evighetsmaskiner brukar inte fungera... 
Om apparaten i filmen verkligen producerar mer gas än vad elektrolysen kan förklara så måste den energin komma från nåt...
Det mest sannolika är att det handlar om mätfel...
Det mest långsökta är nog kall fusion(/fission?) dvs att en del av materian omvandlas till energi. En annan mystisk teori skulle kunna vara vakuumenergi (zero point energy)... det fenomenet tror jag är bevisat, men existerar på kvantnivå...

Om apparaten i filmen verkligen producerar mer gas än vad elektrolysen kan förklara så måste den energin komma från nåt...
Det mest sannolika är att det handlar om mätfel...
Det mest långsökta är nog kall fusion(/fission?) dvs att en del av materian omvandlas till energi. En annan mystisk teori skulle kunna vara vakuumenergi (zero point energy)... det fenomenet tror jag är bevisat, men existerar på kvantnivå...
Det kan vara hur hemligt det vill. Kan de via upp en burk som ger ut väte när man stoppar in vatten utan att dra en massa el så kan de ju låta det vara hemligt vad som är i burken. Så länge det funkar längre än vad ett eventuellt batteri skulle orka. Så det är inte så svårt att bevisa att det funkar om det gör det. Men att bevisa för en övertygad om att det inte funkar är en annan sak. Bevisbördan finns ju hos de som säger att det funkar. Jag get lätt den som kan göra det några tusen. Det finns nog många som skulle ställa upp på det.
Jo, såg att det fanns folk på forumen som också ville donera pengar till den som kan visa att det funkar... dom fick bara en massa hårda ord tillbaka... tänk att det bara är amatörer som uppfinner dessa fantastiska maskiner, aldrig vetenskapsmän som vet vad dom sysslar med.... ggggh... nä... nu ska jag inte läsa mer om det där... blir bara irriterad på sånt här svammel...
- Krille Krokodil
Det brukar vara en rolig tankenöt att knäcka sådana här påståenden. Jag tror jag gav ett knockout-svar till Mikael på NTs forum
Vissa nötter kan vara svåra att knäcka. Patentverket i Sverige har haft någon ansökan på en evighetsmaskin som de lät en doktor i teoretisk fysik granska och det krävdes ganska mycket funderande innan han hittade felet.

Vissa nötter kan vara svåra att knäcka. Patentverket i Sverige har haft någon ansökan på en evighetsmaskin som de lät en doktor i teoretisk fysik granska och det krävdes ganska mycket funderande innan han hittade felet.
- JimmyAndersson
- Kontakt:
http://www.biosmeanslife.com/videos.html
Seeing is believing (men udantag finns ju alltid.. som i detta fallet)
Jag tror lika mycket på de här som Medion
Och det handlade inte om browns gas.
Seeing is believing (men udantag finns ju alltid.. som i detta fallet)
Jag tror lika mycket på de här som Medion

Och det handlade inte om browns gas.
De där var ju lätt att se vad han sysslar med.
Film1: han kör motorn på väte och syre. Och? varför skulle han inte kunna göra det? Men jag skulle vilja se honom dra ur sladden till den gigantiska gasgeneratorn.
film2 och 3. Han använder urin som elektrolyt i ett batteri. ta en zinkbit och en järnbit och lägg i urin så ska ni se att det blir ett batteri. Men det är inte urinen som förbrukas. Det är plattorna. Inte särskilt nytt.
mer tittade jag inte på. Men jag gissar att det är samma typ av båg.
Film1: han kör motorn på väte och syre. Och? varför skulle han inte kunna göra det? Men jag skulle vilja se honom dra ur sladden till den gigantiska gasgeneratorn.
film2 och 3. Han använder urin som elektrolyt i ett batteri. ta en zinkbit och en järnbit och lägg i urin så ska ni se att det blir ett batteri. Men det är inte urinen som förbrukas. Det är plattorna. Inte särskilt nytt.
mer tittade jag inte på. Men jag gissar att det är samma typ av båg.