Lödöar i Eagle

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Khamel
Kontakt:

Lödöar i Eagle

Inlägg av Khamel »

Har nu suttit och bråkat bra länge med eagle för att få det att fungera som jag vill men är en sak jag fastnat på nu och hittar inte alls hur jag ska lösa den.

Har ett färdigt kort som jag vill modda. Det är pyttesmå lödöar på kortet och ajg vill ha mer rejäla grejer så saker och ting sitter fast :) Är inte direkt någon brist på plats heller så...

Men hur tusan gör jag för att byta ut alla lödöar?

http://www.fischl.de/usbasp/usbasp_gr.rar

Där finns filen i fråga om någon vill se själv.. Men misstänker att det borde
vara jätte enkelt bara man vet hur man gör :roll:
Användarvisningsbild
$tiff
Kontakt:

Inlägg av $tiff »

Redigera komponenten i fråga så den får större koppar runt benen. Är du haxxor så skriver du ett script som gör det åt dig så du slipper göra det mer än en gång.
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Khamel:
Som du säkert har märkt så vill inte Eagle att man ska göra en ny pad/via och lägga direkt ovanpå. Istället får man lägga den brevid och sedan flytta den dit man vill. Storleken för en pad/via ställer du inte högst upp i fönstret.

Men det allra bästa tricket är att redigera själva komponenterna. Det behöver man ju bara göra en gång, till skillnad från tricket ovan. :)

En riktigt bra sida med guider finns här.
H.O

Inlägg av H.O »

Ett annat tips är att klicka Tools/DRC och sedan på fliken Restring och testa lite olika inställningar. Sen, om du skall etsa kortet själv, kan det vara bra att klicka File/Run och välja Drill-Aid.ulp Med detta script minskas "håldiamter" för alla hål till det värde du ställer in - väldigt smidigt när man borrar själv. "Prickarna" hamnar på lager 116.

/H.O
Skriv svar