Man vill ju gärna ha lite musik ute i trädgården också.
Idag har jag satt upp några högtalare under takutsprånget, me nvill gärna ha några från andra hållet och i lägre höj också eller istället. Nu är det så lämpligt att jag har några låga stolpar för trädgårdsbelysning runt gräsmattan som matas med 24V. De tänkte jag nyttja, både för placering och matning till förstärkeri.
Finns det några goa tipps för hur jag skall få ut signalen? Radio? Överlagra på matningsspänningen? Jag vll inte lägga några större summor, men man kan ju alltid bygga ut eftersom.
\\Sky
Ljud i trädgården
Om jag sätter högtalarna från utsidan, in mot kåken så spelar jag ju inte mot dem. Dessutom så kan jag spela lägre om de sitter mer i lyssningshöjd och spridda mer i hela trädgården.
Grannarna ja... En är musiker och deras band (vinylbandet) repar i ett skjul, en är dum i huvet och en skall jag försöka skona med den här konfigurationen. Jag får ju spela så jäkla högt idag om man skalll höra nå't.
\\Sky
Grannarna ja... En är musiker och deras band (vinylbandet) repar i ett skjul, en är dum i huvet och en skall jag försöka skona med den här konfigurationen. Jag får ju spela så jäkla högt idag om man skalll höra nå't.
\\Sky