USB 2.0 Hub från Clas Ohlson funkar dåligt. Tips?
USB 2.0 Hub från Clas Ohlson funkar dåligt. Tips?
Köpte en USB 2.0 4 ports hub. Den har en extern matning (5V/2A switchad vårta).
Problemet är att jag får ett felmeddelande om jag ansluter ett USB-minne om att USB-navets ström inte räcker till. Om jag kör USB-minnet rakt in i datorn funkar det fint.
5V vårtan borde ju med sina 2A kunna klara att driva ett enda litet USB-minne.
Tror ni det går att fixa eller ska jag gå till baka med skräpet till clas ohlsson?
EDIT: Om man går in och tittar via enhetshanteraren så står det att den bara kan ge 100 mA per port. Så det verkar som om den inte har fattat att den är ansluten till en väggvårta.
Problemet är att jag får ett felmeddelande om jag ansluter ett USB-minne om att USB-navets ström inte räcker till. Om jag kör USB-minnet rakt in i datorn funkar det fint.
5V vårtan borde ju med sina 2A kunna klara att driva ett enda litet USB-minne.
Tror ni det går att fixa eller ska jag gå till baka med skräpet till clas ohlsson?
EDIT: Om man går in och tittar via enhetshanteraren så står det att den bara kan ge 100 mA per port. Så det verkar som om den inte har fattat att den är ansluten till en väggvårta.
- PHermansson
- EF Sponsor
- Kontakt:
Det här skulle kunna vara ett mjukvaruproblem, dvs minnet uppfattas som en enhet som kräver mycket ström vid förhandling med kontrollern men kan inte få detta av någon anledning som inte behöver ha med hubben att göra. Är hubben ansluten till en usb2.0-port på datorn? Vad är det för OS? Identifieras hubben korrekt av OS:et?
Testa på en annan dator om du kan och koppla helst bort alla andra USB-enheter när du gör det.
Testa på en annan dator om du kan och koppla helst bort alla andra USB-enheter när du gör det.
Lite sent men...
Denna har funkat fint för mig i alla fall. Bra pris med. 99kr inkl nätadapter
http://www.jula.se/Butik/docs/produkt.a ... =SE-924173
Denna har funkat fint för mig i alla fall. Bra pris med. 99kr inkl nätadapter
http://www.jula.se/Butik/docs/produkt.a ... =SE-924173