Elverk, fyrtakt

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
karlstedt
EF Sponsor
Kontakt:

Elverk, fyrtakt

Inlägg av karlstedt »

Någon som vet vart man kan få tag på ett elverk som går på bensin, lämnar 230V ca 1,5kW. Det måste vara fyrtaktsmotor och kompakt. Överskottsbolaget har ett mycket fint helt i plastkåpa, men tyvärr lite klent. Det var på ca 900W.

EDIT: Notera att det bör vara av denna typen:
Bild
Då menar jag inte märket utan mer inkapslingen.

Behöver ni veta nåt mer så hojta.
Senast redigerad av karlstedt 1 augusti 2007, 11:18:38, redigerad totalt 3 gånger.
Användarvisningsbild
anrhm

Inlägg av anrhm »

Drift och underhållsteknik har lite olika att välja mellan.
http://www.drift-underhall.se/
PederMolin
Kontakt:

Inlägg av PederMolin »

Jag köpte ett elverk förra året som ger runt 2000w på CoopForum för 1995:- dom hade specialpris. Elverket är nästan identiskt med mitt gamla Honda Elverk jag hade..Rent plagiat a´la Made in China

Fungerar mycket bra hittils ialla fall!
whynot

Inlägg av whynot »

Köpte ett på K-rauta för 1795:- i går 2000W max 2300W tillfälligt men har inte hunnit prova det än.
Användarvisningsbild
karlstedt
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av karlstedt »

whynot, var det av typen jag visar ovan eller ett sådant som hänger i en stålram helt öppet?

Jag hittar ingen på K-rautas sida som motsvarar ditt pris. Man kanske får åka dit och ta en titt.
PederMolin
Kontakt:

Inlägg av PederMolin »

Du får nog hosta upp ett par tusen till om du skall ha ett inkapslat elverk som ger den effekten, tyvärr.
Användarvisningsbild
karlstedt
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av karlstedt »

ja, visst. Priset har jag väl inte skrivit nåt om? ;)
PederMolin
Kontakt:

Inlägg av PederMolin »

Karlstedt...Menade inte att det är för dyrt eller så! Men att dom billiga elverken har nog stålram. Hittar du något inkapslat för bra pris så skriv gärna om det.

Hade gärna haft ett, men varit lite för mycket för min plånbok tycker jag! Billigaste inkapslade jag sett var nog i Finland för runt 5000:- om man vill ha minst 1500watt eller mer.
Användarvisningsbild
Jeppsson
EF Sponsor

Inlägg av Jeppsson »

OT.
Håller på och renovera lite hemma och springer mycket i byggvaruhus och I like K-rauta :tumupp:

Till det helt nyrenoverade badrummet så skulle jag lyxa till det och köpa en rostfri frånluftsventil istället för de vita tråkiga ventilerna.
Bild
Märket som både Bauhaus och K-rauta hade var Fresh och modellerna var exakt likadana men K-rauta var 220kr billigare. När man tittade och jämnförde andra grejor så var K-rauta det bästa i många fall.

Men min bror som är i bygg branchen snackar mycket gott om Hornbach Byggmarknad.

Akta er för Krims och Krams!!!
Användarvisningsbild
karlstedt
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av karlstedt »

Jag hittade detta nu:
http://www.kagab.se/butik/elverk-kipor- ... i-144.html

Detta är dock specat till 2000W (1600W kontinuerligt).
Kostar ju en del också, men dom ligger väl kanske där prismässigt?

Har du nån koll på var du hittade det finska elverket?
PederMolin
Kontakt:

Inlägg av PederMolin »

Det var nog på en butik som heter HongKong! Men vet inte om det var i år eller förra året.

HongKong är för övrigt en butik som älskar röra och man hittar allt ifrån städartiklar till billiga verktyg.
Teknikern
Bannad

Inlägg av Teknikern »

[OT] Jag köpte ett Kiporverk i stålram, 16A kontinuerligt och 3-fas med 2-cyl. vattenkyld diesel och det är ett rent plagiat av ? men väldigt välbyggt och rejält så det märket kan rekommenderas. Reservkraftbyggarna sålde det och det var bara halva priset (25,000) mot ett Europeiskt av samma kaliber. Det enda som skiljer är att jordfelsbrytare saknas (gud ske lov) och så är elanslutningen a´la oisolerade polskruvar på framsidan. :lol:
whynot

Inlägg av whynot »

karlstedt skrev:whynot, var det av typen jag visar ovan eller ett sådant som hänger i en stålram helt öppet?

Jag hittar ingen på K-rautas sida som motsvarar ditt pris. Man kanske får åka dit och ta en titt.
Jag köpte mitt i Luleå, K-Rauta är ju självständiga så har nog olika sortiment o priser tror jag. Det jag köpte var ett med stålram.
Dom har extrapris i en månad tyckte jag det stod på reklamen.
Här är adressen till dom.
http://www.lakkapaa.com/web/files/tidning_7_07.pdf
Användarvisningsbild
anrhm

Inlägg av anrhm »

Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Meduza »

Kipors maskiner är ju lite kopior av Honda fast i gula lådor, dock mycket välbyggda, det är många ljudfirmor som har börjat köra med Kipor Sinemaster för uthyrningsverksamhet just pga att dom kostar under 1/3 av Hondas inverterverk men ger i princip lika ren spänning och är bra inkapslade.
Skriv svar