Kollade mitt bord också nu. På ena sidan är hela spåret några tiondelar djupare. Sen blir det mindre och mindre för varje spår, för att längst åt andra hållet var någon tiondel för grunt. Är storfräsen lite sned tro?
Men det är ju som sagt inte svårt att åtgärda. Bara slipa lite på botten.
Jepp, jag tror den är lite sned. Ska göra som andra har gjort, lägga klossar först på bordet och åka med fräsen över dom, sen kan man lägga på skivan. Då blir det självjustering.
Nu har alla delar lackats en gång, minst. Har nästan gjort färdigt layouten för frontpanelen till styrlådan, återstår bara att rita in hålet till on/off brytaren. Orkar inte gå ut och ta måttet på den nu men ritar in den imorgon.
Sen bär det av till polaren med lasergravyr maskin och skär/graverar ut den i plexi. Tänkte prova (Var det pcmper tro)'s metod med att måla/gravera bakifrån.
Har även gjort färdigt loggan till maskinen, gissa vilken färg den får... (Maskinen alltså)
Senast redigerad av Anahka1975 31 juli 2007, 23:36:02, redigerad totalt 2 gånger.
Om du inte har satt fast dom små 6mm bitarna som ligger längst upp, så vänta med det. Jag har nya på G. Materialet jag fick tag i till dom glappfria muttrarna är 16,3mm i diameter, så då blev det så mycket att svarva bort, så jag har gjort större hål i stället.
Har du redan satt fast dom, så fixar det sig då också.