Flatstift 12mm breda

Övriga diskussioner relaterade till komponenter. Exempelvis radiorör, A/D, kontaktdon eller sensorer.
Cykla

Flatstift 12mm breda

Inlägg av Cykla »

Jag ska ansluta större batterier till en batteridriven gräsklippare och i batterifacket sticker det upp två stift, 12mm x 1mm. Det bekvämaste för mig vore att ansluta med flatstifthonor, men finns det andra mått än 6,3mm bredd? Jag har letat hos Elfa och Abiko utan resultat.
Användarvisningsbild
grym
EF Sponsor

Inlägg av grym »

japp, det finns bredare flatstift , kommer inte ihåg var dom finns eller vilken storlek, men jag har haft dom till en bilgenerator för ström ut

kan kolla om det finns kvar någon i låddan för kabelskor

hm, hadde inte biltema sådanna, eller var det i hyllan för reaprodukter dom fanns där?
Användarvisningsbild
Tony

Inlägg av Tony »

Testa hos traktorfirmorna eller SAAB, De här stiften är vanliga på tändningslås till traktorer.
SAAB 900/9000 har ett relä med dessa stift.

En fuling är ju annars att borra hål och skruva dit ringkabelskor eller rycka ett par kablar med dessa hylsor (reläplattan från en SAAB, kolla efter vita 4-kvadrat's kablar).
Cykla

Inlägg av Cykla »

Tack för tips! Jag kollade hos traktorfirman här i närheten, men deras bredaste flatstift var 10mm. Då skruvade jag isär gräsklipparen och anslöt kablarna där inne och med Anderson Powerpole från Elfa till extrabatterierna.
Skriv svar