PIC16F877A PLCC
PIC16F877A PLCC
Är det något speciellt man ska tänka på som skiljer mellan en PIC16F877A I/P, alltså hålmonterad, och en PIC16F877A PLCC kapsling?
Jag brukar använda mig av den vanliga hålmonternade men så nu tänkte jag prova PLCC varianten men kan inte få liv i den och jag tycker jag har kollat allt. Det är ett ganska enkelt kretskort och inte så mycket att gå igenom.
Jag brukar använda mig av den vanliga hålmonternade men så nu tänkte jag prova PLCC varianten men kan inte få liv i den och jag tycker jag har kollat allt. Det är ett ganska enkelt kretskort och inte så mycket att gå igenom.
Det är ett projekt för att pumpa ut vatten ifrån källaren. En pump ska starta av en nivågivare och sedan gå en förutbestämd tid som ska gå att knappa in på ett litet tangentbord.
Dioden D3 har jag fått för mig hjälper vid programmeringen, men det kanske är fel. Ibland får jag felmeddelanden vid programmering och då har jag fått för mig att denna underlättar.
Jag har byglat över den nu och det går fortfarande att programmera men programmet fungerar fortfarande inte tyvärr.
Dioden D3 har jag fått för mig hjälper vid programmeringen, men det kanske är fel. Ibland får jag felmeddelanden vid programmering och då har jag fått för mig att denna underlättar.
Jag har byglat över den nu och det går fortfarande att programmera men programmet fungerar fortfarande inte tyvärr.
Nu sa du något....
Jag kompilerar som om det vore en PIC16F877A men när jag kollar på pinouten över en vanlig hålmonterad (som brukar fungera) och en PLCC variant av samma så ser jag t.ex. så här direkt att ben 13 på den hålmonterade är OSC1 men på PLCC varianten är det VSS.
Måste jag då definiera om dessa benen som skiljer sig åt för jag kan inte välja på någon PLCC version i kompileringen?
Jag kompilerar i programmet MicroCode Studio (picbasic pro).
Jag kompilerar som om det vore en PIC16F877A men när jag kollar på pinouten över en vanlig hålmonterad (som brukar fungera) och en PLCC variant av samma så ser jag t.ex. så här direkt att ben 13 på den hålmonterade är OSC1 men på PLCC varianten är det VSS.
Måste jag då definiera om dessa benen som skiljer sig åt för jag kan inte välja på någon PLCC version i kompileringen?
Jag kompilerar i programmet MicroCode Studio (picbasic pro).
"Lite" klumpigt ? De är ju helt olika i databladet.
Inte *en* ända pinne har samma funktion...
Hur gör du för att "koppla om" det ?
Kolla "Eagle tools" på den här sidan :
http://www.embedinc.com/pic/dload.htm
Kanske finns det något där...
Inte *en* ända pinne har samma funktion...

Hur gör du för att "koppla om" det ?
Kolla "Eagle tools" på den här sidan :
http://www.embedinc.com/pic/dload.htm
Kanske finns det något där...