blinkade led till musik
- ElectricMan
- Kontakt:
jag tog BC547C och den funkar som den ska förutom att det inte går att bygga som jag gjorde, alltså koppla den till hörlurs utgången på ca 1-2 volt med motstånd 30 ohm (ca hörlur). och en strömkälla på ca 9v och sedan en diod med potensiometer.
det funkar att lyssna på tills dioden börjar blinka då knastrar det i högtalarna. typiskt
någon annan som har någon bra ide på kopplingsshema (kan inte riktigt op´na än)
förövrigt köpte jag 50 blåa dioder på ebay i tyskland för 80 kr ink frakt billigt billigt, de säjs vara starka också.
det funkar att lyssna på tills dioden börjar blinka då knastrar det i högtalarna. typiskt
någon annan som har någon bra ide på kopplingsshema (kan inte riktigt op´na än)
förövrigt köpte jag 50 blåa dioder på ebay i tyskland för 80 kr ink frakt billigt billigt, de säjs vara starka också.
- ElectricMan
- Kontakt:
bygga egen?

funderingar
vad är kodensator till för och dioden
EDIT:tror jag fattar operationsförstärkaren nu, ska försöka på mej den först sen får vi se hur det går
hmm tänker jag rätt nu om jag gör en spänningsföljare och använder utsignalen (som inte kan ändra högtalarströmen om jag förstår det rätt) och förstärker med transistor.

funderingar
vad är kodensator till för och dioden
EDIT:tror jag fattar operationsförstärkaren nu, ska försöka på mej den först sen får vi se hur det går
hmm tänker jag rätt nu om jag gör en spänningsföljare och använder utsignalen (som inte kan ändra högtalarströmen om jag förstår det rätt) och förstärker med transistor.