Induktanserna har jag istället för lågohmigt motstånd. Det kommer sig av att jag är rörfantast. Men som jag förstår det så är induktanser inte särkilt effektiva med solid-state. För att inte nämna det låga värdet, mH istället för H.
Ja, strömförsörjningen är tyst. Brus typ 1mV p-p. Inga 100Hz pikar. Eftersom oscilloskopet inte går lägre än 5mV går det kanske inte att säga hur mycket av bruset kommer från strömförsörjningen och hur mycket som kommer från oscilloskopet. Jag har ca 23,8V före spänningsregulatorn, så där är tillräckligt.
Generellt ser det bra ut. Jag får ca 2mV p-p 100Hz pikar på uttaget, mätt mellan jord och plus på RCA-kontakten. Jag tror detta kan ignoreras så länge då jag tror jag har hittat källan till det.
Jag får ungefär samma resultat när jag mäter intaget på chippet på kretskortet.
Att jag nämner mätningarna på chippet beror på att när jag mäter mellan jord och plus på RCA-kontakten på intaget får jag väldigt taskigt resultat. Fotot är taget när jag mäter ena intaget (andra kanalen är bättre, men fortfarande kass). Inställningar är 10mV, 5mS.
Jag har kontrollerat att där inte är glapp eller kortslutningar. Så de enda skillnader jag kan se mellan mätningarna på kretskortet och på RCA-kontakterna är ledarna och motstånden/volymkontrollen. De längsta ledarna i försteget är de från intagen, via kanalväljare och volymkontroll. Så de är de mest sannolika att plocka upp, säg, elektromagnetisk störning från transformatorn. Det är ingen mening för mig att spekulera, utan väntar på svar här.