Servicemanual till en PLANET WGSD-1020.

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
sebastiannielsen
Kontakt:

Servicemanual till en PLANET WGSD-1020.

Inlägg av sebastiannielsen »

Har st 2 managed switchar som är trasiga. Nätdelen (som sitter inbyggd) brunnit i båda. Förmodligen ett åsknedslag.

Eftersom nätdelen har brunnit, så kan jag inte mäta vilken spänning nätdelen ska ge ut. Det står inte heller på kretskortet. Det går en röd/svart kabel från nätdelen till själva huvudkortet. Där förmodar jag att det ska ligga någon spänning, någonstans mellan 5v och 24v.

Så jag undrar om någon har någon servicemanual till den?
xxargs

Inlägg av xxargs »

gissar på 5 Volt i första hand - men räkna med att mycket mera har rasat än krafterna som har rasat, så spendera inte för mycket jobb på detta.

---

titta också runt om det finns en massa lokara swithcare på korten, har dom inte det utan det går direkt in på kretsarna så är det nog 5 Volt om det fins kretsar av 74HC-typ någonstanns (det räcker att bara hitta en och se om +-matningen går till dina strömförsörjningssladdar direkt eller inte - mät upp).

kan iofs vara av 3.3 V etc. men då brukar kablarna vara ganska grova och i dom flesta fallen lokalgenererat mha. switchare på själva kretskorten.
sebastiannielsen
Kontakt:

Inlägg av sebastiannielsen »

Sitter en regulator i burken... Den heter 3025Z.
Den ska tydligen ha mellan 0 och 6 v. Sedan så står det 10v som absolute max rating...

Dock så ser jag inga banor från strömkablarna, varken från undersidan eller översidan.
Skriv svar