Om du tar 75-657-32 så bör du kunna bränna ca 20 W i regulatorn vid rumstemperatur kring kylflänsen. Det innebär att du tex kan ta ut ca 1 A vid 3.3 V. Vid 15 V ut kan du ta ut ca 2 A. Du kan leta efter en kylfläns med lägre termisk resistans så kan du komma upp i lite större ström vid låg utspänning.
eller som en del kommersiella aggregat faktiskt har - en omkopplare för lägre spänning från trafon för lågspänningsanvändning - har du typ seriekopplade 2*10 volts lindningar så kan du med omkopplare göra att dessa är paralellkopplade istället och den vägen få ut mera ström och lägre spänning över regulatorn (se upp så att trafon verkligen blir rätt ihopkopplade parallellt...)
kom och tänka på att jag måste ha något att koppla med (kabel alltså). Men hur grov och vad för kabel brukar ni använda. ni kan ju gjärna skriva art.nr på ELFA för det är där jag ska beställa
Där du har de höga strömmarna (2A) så är det lämpligt med 0.75-1 mm^2 kabel, Till övriga kablar så kan du ta tunnare. Motstånden räcker med 1/4 W, metallfilm går bra men det duger med kolfilm.
Jag tror att jag lägger ner mitt projekt (pga. att det kostar för mycket) och köper ett nätagg på biltema och "moddar" det så att det blir ett labbagg men vad kan jag göra för att få ut mera än 12 (det är det det ger ut)
Tror ni att det går att fixa så att man ställer spänningen med en potentiometer