Jag är helt ny här på forumet, har sysslat en del med EL men det var många många år sedan. Är dock inte helt borta på att löda.
Nu är det så att jag tänkte börja med ett litet projekt, men jag behöver lite experthjälp. Tacksam för den feedback jag kan få

Så här ligger det till:
Jag vill bygga "en låda" (brist på fantasi?) som samlar mätdata med 1-10 sekunders intervall. Objektet som ska mätas är några bilbatterier (19st).
( Batteri: http://dagnyshorna.se/dokument/SAFT%20STM%20data.pdf )
(STM 5-100 MRE**)
Det ska ska mätas är:
1) Värmen, hur varmt blir batteriet i drift?
2) Volt
3) Ah
Detta ska kopplas ihop till en LCD display (möjligt med 1?) som visar mätdatan. Skulle vara bra med en lcd-display med 4 rader (16x4?) så det står:
En omkoppare för att bläddra mellan "batterierna" samt så tänkte jag koppla 19st dioder så man vet vilket batteri i ordningen man tittar på samt ytterligare 19st "varnings" dioder om det blir överhettning/låg volt (se nedan)Temp:
Volt:
Ah:
Ledig rad för ev framtida bruk.
Nivåvakt på Volt, om V understiger 4,5V på batteriet så ska en "varnings" diod tändas som markerar det batteriet, samma sak gäller tempen om den skulle överstiga 75 grader.
I stort sett
19st batterier med övervakning (Temp/V/Ah) ska skicka mätdata hela tiden och det ska gå att bläddra mellan mätdatan med en display samt larmfunktion.
Jag har letat runt på ELFA men det är en djungel för en som inte hållit på i ett antal år nu

Jag skulle behöva hjälp med att hitta en tempsenor som går att ställa in ett span på max temp och om den överstiger värdet man matat in så lyser en röd diod som markerar vilket batteri som börjar gå sönder. Klarar denna av det?
Lysdioder jag tänkte använda (Röd och Grön)
Display, skulle denna fungera?
Vilken ICL krets/kretsar bör man använda för detta?
Jag hade sneglat lite på ICL 7135 (är inte alls insatt i detta tyvär) samt hur programmer man dom

Alla tips och idér är välkommna