Några utvalda bilder: mer bilder och info kan ni hitta på min hemsida (http://www.crazycasemod.se), står under menyn "moddar och byggen"
elektroniken

chassiet

och sirenen

Kritik och beröm motages tacksamt! (Även frågor)
Mvh. Daniel Andersson

Så jag tror att jag kopplar en backdiod och en konding på signal sladden som går till summern.
 Så jag tror att jag kopplar en backdiod och en konding på signal sladden som går till summern. Jag har så att om sensorkabeln är hög så är en sensor utlöst, sen har jag ett pullup i larmet så att sensorn måste helatiden aktivt dra ner kabeln till jord, kapar någon sladden så slutar den med det o då blir kabeln hög. Alltså kan den inte skilja på om en sensor har utlöst eller om någon kapad sladen men det behövs ju inte då larmet ska gå i båda fallen.
 Jag har så att om sensorkabeln är hög så är en sensor utlöst, sen har jag ett pullup i larmet så att sensorn måste helatiden aktivt dra ner kabeln till jord, kapar någon sladden så slutar den med det o då blir kabeln hög. Alltså kan den inte skilja på om en sensor har utlöst eller om någon kapad sladen men det behövs ju inte då larmet ska gå i båda fallen. Annars hör man inte vad larm centralen säger. Den ska tjuta lite i sirenen sen är tanken att den ska pausa den och säga i vilken sektor som larmet har gått och om det är brand eller inbrot
 Annars hör man inte vad larm centralen säger. Den ska tjuta lite i sirenen sen är tanken att den ska pausa den och säga i vilken sektor som larmet har gått och om det är brand eller inbrot