Jimmy, jag har försökt att förklara i dom senaste inläggen hur det hänger ihop med vilken motor man bör välja.
Som regel brukar det stämma bäst det som skrives sist.
Som en sammanfattning kan man säga att:
Låg spänning in till kortet = liten motor.
Hög spänning in till kortet = stor motor.
Ska du behålla aggregatet (20V) du får med, välj 41'or.
Planerar du att byta till >30V, då väljer du 51'or.
Vilken motor du än väljer, kommer Lillsyrran att fungera ypperligt till det hon är till för.
Det mesta är iaf bara av akademiskt intresse.
Anahka1975:
Nu kommer inte jag ihåg vilka motorer folk har, men en stor motor kan inte snurra lika fort som en liten, vid samma spänning. Ska en riktigt stor motor snurra fort, då måste man kanske köra på över 50V för att utnyttja dess kapasitet.
En långsam dator kan göra så motorn går långsamt.
Olika program kan göra att samma motor går olika fort.
Julafton inträffar den 24/12 i år. Faktiskt på exakt samma datum som förra året.
Det är inte allt jag kan styra över, tex leveranstider på saker å ting. Sen har jag fått omprioritera lite också under tiden, tex att kontrollerkorten tog slut, och dom tar normalt längst tid att få nya.
Du skulle visserligen varken ha kort eller motorer, men blev "lidande" av det iaf. Sorry för det.
Edith:
En annan viktig sak jag fick lära mig idag, är att idealet för spänningsagg är ett eller flera bilbatterier. Då kan man ta ut höga strömmar utan att spänningen åker ner så mycket.
Näst bäst är en trafo, likriktare och en eller flera stora kondingar. Där har man också ett bra lager att ta av.
Det är även därför switchade aggregat inte funkar så bra. Dom orkar inte lämna ut så stora strömmar som behövs. Dom är lite mera "väntande" på att pytsa ut det motorn vill ha.