Fritzell skrev:Som jag antog är stärkarn dubbelmatad vilket innebär att trafon du har skall visserligen vara seriekopplad men du måste koppla in den precis som bilden schemat visar, med mittuttaget i mitten.
Kan inte tänka mig något annat sätt att koppla in den än den e kopplad nu, altså som du just skrev. Panelen lyser de e bara reläet so minte drar, men de är antagligen ett tidigare fel som har vart där helatiden.
Fritzell skrev:Från början har det som sagt antagligen suttit en 2x32V alt 2x34V transformator.
Blev lite fundersam här ang det, efterssom jag nu använder en seriekopplad 2x22:a som visar sig ge över 60VAC (seriekopplad), flera komponenter ger sig strax däröver. Om ja kopplar in en 2x32VAC borde det väl bli ännu högre? eller? förklara
Fritzell skrev:På dina förklaringar låter det som du har kopplat in trafon fel.
Vardå?! Reläet har jag aldrig hört klicka tillexempel, därför ja går igenom det nu annars lyser allt o ser fint ut.
Fritzell skrev:En 2x22V trafo skall användas som en 2x22V trafo i detta sammanhang!
44VAC kan du endast mäta över bägge lindningarna. 44VAC likriktat och glättat blir förövrigt 62VDC.
Kan du förklara hur ja skulle koppla in 4 ledningar på 3 kontakter utan att seriekoppla den?
Fritzell skrev:Om du tror att du har kopplat rätt kan du mäta att du har rätt spänning på emittrarna på Q28,Q29. Du ska då jorda multimetern i mittuttagen på trafon.
Q28= 29.2VDC
Q29= -32.1VDC