Problemet är att jag skulle behöva hjälp att fräsa/svarva till ett passade "hus" till kamera och lampa/lampor, och det är där ni kommer in i bilden...
 Kameran jag tänkt använda är en cylinderformad kamera i metallhus (tyvärr inte vattentät) och någon av ovanstående belysningsalternativ.
  Kameran jag tänkt använda är en cylinderformad kamera i metallhus (tyvärr inte vattentät) och någon av ovanstående belysningsalternativ.Bild på kameran:

Länk till Luxeon LED från Kjell.com
http://www.kjell.com/content/templates/ ... 3828&path=
Tanken var att man skulle svarva en metalltub (eller plast?) med spår för en o-ring i övre kanten, en plexibit på den och ytterst ytterligare en o-ring och en metallring (eller plast?) med och ett antal insexskruvar som klämmer ihop det hela... På något vis skulle man ju behöva få ut kabeln också, men det har jag inte riktigt klurat ut ännu. Kabeln har en gjuten S-VHS kontakt så en kabelgenomföring skulle inte funka så bra, utan det bör vara någon form av klämtätning även här... Jag skall försöka få ihop en liten skiss men just nu är datorn nyinstallerad och saknar en massa program

Det skulle vara jättekul om någon av er kan tänka sig att hjälpa mig få till dessa "tuber" för en rimlig peng. Har tänkt mig en för kameran och två för belysningen. Om någon kan tänka sig att hjälpa mig kan vi ju PM:a detaljer och priser.
/PeterH