Har sedan början av gymnasiet alltid velat ha en rörförstärkare, det ända ja lyssnat på var när ja hittade min farsas gamla 60-tals TV, ställde in den på en testbild så ja kunde höra radion genom den inbyggda högtalaren som drevs av ett riktigt pluttigt rörbaserat steg, Bara det lilla fick mig att rysa av behag, och ja bara längtar efter ett redigt sådant steg!
Lyckades nyligen finna ett gäng helt nya rör på en loppis som ja handlade för en knapp 5:a stycket

http://www.audiofanatic.it/Schemi/Tipo/ ... E_EF86.jpg
(Är så gott som helt inställd på att jag vill ha 2 helt separata steg, med varsin nätdel, såsom ja byggde mitt tidigare transistor-steg, för bästa möjliga kanalseparation och ljudkvalitet!)
Som ja ville mena med de översta jag skrev så är mina erfarenheter av rör mer eller mindre noll, (En vanlig transistorförstärkare har ja byggt enl. länk i min signatur) Hoppas väl att ja inte är helt borta med vinden, men det lär ju visa sig!

Ville höra om ovanstående steg är något att satsa på, eller om någon vet om något annat, (även försteg är på intressehyllan) kanske med något av de andra rören:
2x EL34 (Philips)
1x ECC82 (Siemens)
1x ECC83/12AX7 (Mullard)
1x ECC83 (Mullard)
2x EF86 (Valvo, Mullard)
1x PCL82 (Philips)
1x PCL85 (Telefunken)
1x ECL82 (Miniwatt)
1x 7189 (Telefunken)
1x EL84 (Miniwatt)
Söker även info om vilken typ av komponenter i övrigt som lämpar sig, med tanke på dessa höga spänningar, Vad jag har att utgå ifrån - vilken typ och kvalitet av kondensatorer som bör och ÄR värt att användas! Kan ja tillexempel testa förstärkaren i början med enkla Wima Polyester-kondingar, eller bör ja ansluta ett gäng feta från Dynaudio med en gång?