Enklaste möjliga ljuduppspelare
Enklaste möjliga ljuduppspelare
Jag behöver spela upp en kort jingel (ca 4 sek) när en slutning sker mellan två ledare. Apparaten ska vara i konstant drift dynet runt året runt.
Borde inte den enklaste metoden vara att hacka en 250:- mp3-spelare?
några fler idéer?
Borde inte den enklaste metoden vara att hacka en 250:- mp3-spelare?
några fler idéer?
Sådana chip har jag testat och de funkar ganska bra men det är dålig ljudkvalitet och jag vill inte ha något hembyggt. moddat går dock bra.
Det ska användas i en radiokanal och spela upp en jingel när en knapp trycks ner i en studio.
Knappen gör även lite andra grejer, triggar ett script i en digitalmixer och sätter en dator till automatisk inspelning.
Jag testade med en sunk-mp3spelare nyss men den jäkeln hade automatisk avstängning så det går bort!
Edit: skräpspelaren hade dessutom ett stort DC-offset vid samplingens början och slut! DUNK-jingel-DUNK!
Ska kolla på elgiganten om dom har nån utan auto-off.
Det ska användas i en radiokanal och spela upp en jingel när en knapp trycks ner i en studio.
Knappen gör även lite andra grejer, triggar ett script i en digitalmixer och sätter en dator till automatisk inspelning.
Jag testade med en sunk-mp3spelare nyss men den jäkeln hade automatisk avstängning så det går bort!
Edit: skräpspelaren hade dessutom ett stort DC-offset vid samplingens början och slut! DUNK-jingel-DUNK!
Ska kolla på elgiganten om dom har nån utan auto-off.
Jepp, har lite koll på det. det finns en mycket fin 8-kanalers som kostar runt 10000:-
Detta är tyvärr en lågbudgetlösning, vi brukar vanligtvis använda datorer men jag skulle vilja slippa detta i det här fallet, jinglarna är bara 2 & 4 sekunder och det är jobbigt att smälla upp en hel dator bara för det.
Men i västa fall får det bli det.
Edit: fixat nollor
Detta är tyvärr en lågbudgetlösning, vi brukar vanligtvis använda datorer men jag skulle vilja slippa detta i det här fallet, jinglarna är bara 2 & 4 sekunder och det är jobbigt att smälla upp en hel dator bara för det.
Men i västa fall får det bli det.
Edit: fixat nollor
Senast redigerad av dar303 28 maj 2007, 17:52:04, redigerad totalt 1 gång.
dar303, skaparen av yampp finns här på forumet då och då, kommer inte ihåg nick just nu men han är iaf stockholmare...
du kan ju ta och maila honom på den adressen som finns på www.yampp.com
jesperh@telia.com
du kan ju ta och maila honom på den adressen som finns på www.yampp.com
jesperh@telia.com
Ljusdesign i Gävle http://ljusdesign.se/ har en massa roliga lösningar.
Vi anlitar dem ofta för diverse tekniska lösningar. De är bra att ha att göra med.
\\Sky
Vi anlitar dem ofta för diverse tekniska lösningar. De är bra att ha att göra med.
\\Sky