Julas pizzaugn som reflowugn

Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Jojje:
"Hur går det Jimmy, med ombyggnaden?
Kan jag ta fram kartongen från garderoben snart?"

:D

Jag har just beställt lite delar till styrningen, så du kan börja förbereda uppackningen. :)

Just nu är det lite bilfix som har högsta prioritet, men snart så är det dags att börja skruva.
Användarvisningsbild
funkis
Utsparkad, på semester

Inlägg av funkis »

Vad är det för nått jojje har i kartongen? :)
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

1. Pizza

X. Svampar

2. Ugn

Rätt svar är: 2
Användarvisningsbild
funkis
Utsparkad, på semester

Inlägg av funkis »

Nähä? :)

Chansar på 1 om det är degen!
Senast redigerad av funkis 25 maj 2007, 02:11:46, redigerad totalt 3 gånger.
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Va bra, då börjar jag samla på mig behövliga verktyg. Så som sax, kniv och Coop-påse att lägga div. transport-förpackningsdelar i.
Men vad är det jag ska packa upp. Nu kan ni (funkis) undra nu. :lol:
Jimmy har rätt, som vanligt.

Samtidigt kan jag ta fram, och packa upp laminatorn jag köpte på Clas Ohlson för några månader sen. (Tror det var där iaf, det tillräckligt länge sen för att glömma :) )
Användarvisningsbild
funkis
Utsparkad, på semester

Inlägg av funkis »

Det hade varit roligt om det hade varit deg!
Ska inte reflow ugnar igentligen vara betydligt snabbare?
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Att det har tagit så lång tid för min att bli uppackad, beror mera på mig än ugnstypen.
Användarvisningsbild
funkis
Utsparkad, på semester

Inlägg av funkis »

Hehe! :)

Jag menade snabb som snabb i temperatur ändring, inte snabb som
i jojje snabb att packa up sina julklappar! :)
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Kan det varit i hjulklapp jag köpte laminatorn kanske. :humm:
Ugnen kom nog i hus lite senare, tror jag iaf.
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

:rofl

Jag packade upp min så fort jag fått hem den, men därefter hände det inte så mycket mer. Ugnen står fortfarande kvar på golvet.
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Lilla frugan undrar varför jag köper så många saker som jag inte använder, eller ens packar upp. Ja hur ska en tjej förstå att man bara "måste" köpa det eller det. När man väl behöver det, så finns det inte kvar i affärn, eller så har priset gått upp till det dubbla. Hon ska föresten inte snacka om att vara ekorre. Hon samlar på tomter i Thailand, så de så.

Idag undrade kompisen Bosse om jag hade tittat på den elektriska garageportöppnaren som det var bra pris på för nån månad sen, eller flygplanet jag köpte samtidigt med hans födelsedagspresent. Nja, jag har iaf tittat på kartongerna några gånger. Flygplanet har tom bytt hylla i garderoben, det du.

Snart ska jag nog öppna kartongen till vacuumpumpen. Kan vara bra att ha till fräsen. Den har inte stått längre än sen i oktober.
Sen har vi den trådlösa webkameran som dottern frågar om ganska ofta. Får vel se om man kan fixa den tills hon kommer hem från semestern i juli, hmm...
Användarvisningsbild
funkis
Utsparkad, på semester

Inlägg av funkis »

Tomter i Thailand?
Är det billigt?
Kan en utlänning köpa mark i Thailand rakt av?
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

:D

"Flygplanet har tom bytt hylla i garderoben, det du."

Ojdå, omorganisering på hög nivå! :D

Det ju dumt att köpa grejjer just när man behöver dem. Det är mycket bättre att samla på sig grejjer så att man enkelt och smidigt (nåja, efter lite detektivarbete) kan gå till sitt eget lager (dvs garderober, garage, förråd, minsta lilla tomrum man hittar) och hämta det man råkar behöva just då. Men när man väl packat upp grejjen så ligger den framme för alltid.

Tjejjer (iallafall de jag känner) brukar ju gilla att köpa kläder "för att de inte har något att ta på sig". Sedan används klädesplagget max 2 gånger för sedan har alla sett det och då blir det genast hyllvärmare.

Det finns ändå en viss likhet med tjejjers och killars köp. Skillnaden är väl att när man själv väl kommit på att man behöver den där grejjen som legat i förrådet sedan i vintras (vilket år minns jag inte) så använder man den flitigt. -Iallafall ser det ut så när den ligger på arbetsbordet månad efter månad och får sällskap av nya roliga prylar... :D

Men jag och min sambo har kommit på hur man utnyttjar varandras ekorre-anlag:
Om hon köper något till sig själv så gör jag också det. Då kan den andra inte säga något. Det har fungerat fint i de 4-5 år vi bott ihop.

Hm, tittar åt vänster och ser en fåtölj full med kläder. Tittar åt höger och ser mina gitarrer och en MD-spelare på en stol som trängs om utrymmet.

edit:

Funkis:
"Kan en utlänning köpa mark i Thailand rakt av?"

Det beror på vilket land man är "utlänning" i. :)

En av mina morbröder är tillsammans med en tjej från Thailand. Naturen där är helt otroligt fin! Han visade en film där de vandrade högt uppe i något berg. Det var smala repbroar som gick högre och högre.
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

funkis: Nej, men man kan skriva hyreskontrakt på hundra år. Hus däremot kan man äga, men trasslar det till sig med tomtkontraktet, då måste man flytta eller riva huset.

Eftersom min fru har behållit sitt efternamn och är fortfarande Thailänsk medborgare, så har hon inga problem med att köpa tomter.

Ja, man kan fortfarande hitta billiga tomter där. Det är många som vill / måste sälja nu. Orsaken till att lilla frugan köper nu är att hennes bror's syster vet lite mera om vad som ska göras i kommunen där tomterna ligger. Det ska byggas nya vägar om ca 5 år, så man måste iaf hyllvärma dom så länge för att dom ska öka "mycket" i pris.

Har för mig att jag skrivit det här i en annan tråd också, så det blir väl lite repris nu. :)

Jimmy: Tur att det bara är jag som köper saker här hemma. Annars skulle det vara fullt överallt nu, redan efter nio månader. Det är i stort sätt fullt i mina rum, men man får lära sig att stå ut med pikarna hon ger mig. :)

Du har väl sett lite av det på bilderna jag lagt upp i andra trådar. :D
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Jodå. :)

Man kanske skulle bygga en hissanordning så att man kan förvara saker i taket? :D
Skriv svar