"Flygplanet har tom bytt hylla i garderoben, det du."
Ojdå, omorganisering på hög nivå!
Det ju dumt att köpa grejjer just när man behöver dem. Det är mycket bättre att samla på sig grejjer så att man enkelt och smidigt (nåja, efter lite detektivarbete) kan gå till sitt eget lager (dvs garderober, garage, förråd, minsta lilla tomrum man hittar) och hämta det man råkar behöva just då. Men när man väl packat upp grejjen så ligger den framme för alltid.
Tjejjer (iallafall de jag känner) brukar ju gilla att köpa kläder "för att de inte har något att ta på sig". Sedan används klädesplagget max 2 gånger för sedan har alla sett det och då blir det genast hyllvärmare.
Det finns ändå en viss likhet med tjejjers och killars köp. Skillnaden är väl att när man själv väl kommit på att man behöver den där grejjen som legat i förrådet sedan i vintras (vilket år minns jag inte) så använder man den flitigt. -Iallafall ser det ut så när den ligger på arbetsbordet månad efter månad och får sällskap av nya roliga prylar...
Men jag och min sambo har kommit på hur man utnyttjar varandras ekorre-anlag:
Om hon köper något till sig själv så gör jag också det. Då kan den andra inte säga något. Det har fungerat fint i de 4-5 år vi bott ihop.
Hm, tittar åt vänster och ser en fåtölj full med kläder. Tittar åt höger och ser mina gitarrer och en MD-spelare på en stol som trängs om utrymmet.
edit:
Funkis:
"Kan en utlänning köpa mark i Thailand rakt av?"
Det beror på vilket land man är "utlänning" i.
En av mina morbröder är tillsammans med en tjej från Thailand. Naturen där är helt otroligt fin! Han visade en film där de vandrade högt uppe i något berg. Det var smala repbroar som gick högre och högre.