Var få tag i Mach 3?

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
spufuz

Var få tag i Mach 3?

Inlägg av spufuz »

Går ni den moraliskt rätta och lagliga vägen och köper Mach 3 eller har ni "tankat" hem mjukvaran?
Lite nyfiken på var jag kan hitta i så fall! :twisted:
JBV

Inlägg av JBV »

Pröva eMule, där kan man hitta det mesta som är svårt att få tag på! Gjorde en sökning och det verkar finnas på den servern jag var inne på!
Användarvisningsbild
LaRdA
EF Sponsor

Inlägg av LaRdA »

Tja, du kan ju alltid ladda ner "demoversionen" som är begränsad till 1000 rader kod och max 25khz ut-frekvens, annars säljer tecno här på forumet Mach 3.
Användarvisningsbild
strombom
Kontakt:

Inlägg av strombom »

jag råkade köpa av tecno... ett av få program jag köpt...
Användarvisningsbild
dar303

Inlägg av dar303 »

Man behöver inte pirata, det finns många som använder demoversionen, de är ofta fullt tillräcklig. Behöver man fler än 1000 rader så kan man dela upp jobbet i flera sjok/körningar efter varandra.
www.machsupport.com tror jag.
Inte för att jag är någon moralens väktare men Mach är ett sådant program som man bör köpa, det är riktat till hobbyanvändare, har bra support och uppdateras flitigt.
Jag kör demo nu men ska köpa då min maskin är färdig.
Sen finns det väl EMC som är ett gratisprog för linux som man kan ladda ner utan dåligt samvete.

Den här tråden löper stor risk att låsas om vi diskuterar piratkopiering.
H.O

Inlägg av H.O »

Hej,
Har en del "tvivelaktiga" programvaraor installerade själv och vill inte på något sätt framstå som någon "moralkärring" men mitt råd är att köra med demoversionen och om/när den inte räcker till så köp en fullversion direkt av Art, via tecno eller någon annan.

Inlägg från Art Fenerty på Mach3 usergroup på Yahoo 2006-09-12:
Hi Guys:

Ive gotten several letters the past two months about software (bugs) that are not bugs but piracy protection.
Ive checked all the available pirated versions on the web lately, and though all are cracked primarily, they all miss the secondary security checks. Those checks will destroy jobs.. Please be carefull. If you have a "demo" that you did not download from an official source, please redownload. Things like the XStep pin changing on its own is not a bug, its a security feature, it is timed in its release and will occur on average, every hour or so of use when the program determines it has been cracked with an invalid license. There are other features that will appear on the average of every 5 hours or so , and you really do not want to hit those ones.. not with any good material in there anyway..

(Just a friendly warning to stop you from hauling out your hair, I wont go into the further security measures, no-one seems to have hit those as yet.... )

Thanks,
Art
Sant eller inte, jag hade i alla fall inte vågat chansa. CNC är krångligt nog som det är utan att behöva fundera på om eventuella problem KAN bero på att man kör en hackad version...

/H.O
(Helt utan ekonomiskt intresse i någon av ovan nämda parter)
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Ett sätt, som jag ser det på, är att han själv preparerat en crackad version. Han låter folk tro att någon annan har öppnat den. Sen sitter han å njuter av alla dummisarna som har tankat ner den. Som han säger så kan den förstöra materialet man kör i, och det törs han nog inte chansa med i ett "riktigt" program.

För att slippa allt besvär och förstörda saker, så kör demo, eller köp programmet. Det kostar bara ca en tusenlapp.

Annars så finns det många andra program på nätet som funkar bra, och är helt gratis.
spufuz

Inlägg av spufuz »

ok tack för svar!
Kör med demo-versionen, när det nu blir en cnc-maskin färdig.

I övrigt ser ju programmet fint ut och späckat med funktioner.
Kanske en aning rörigare än t.ex ett Siemens styrsystem men grafiskt snyggare än ett gammalt iso Heidenhain, haha!

Ska bli väldigt intressant att sätta igång med ett projekt.
För min del lutar det nog åt att bygga en fräs med horisontalt huvud, och möjligtvis roterande arbetsbord om det går att lösa.
Användarvisningsbild
tecno
Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
Kontakt:

Inlägg av tecno »

Som tidigare skrivits så köper du licensen via mig eller direkt från Art, samma låga pris :)
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Bengt, är ditt pris med eller utan moms?
Och vad blir det i svenska kronor från dig?
Användarvisningsbild
pcmper
EF Sponsor

Inlägg av pcmper »

Det var ju som fan själv :twisted:

att tecno inte kan svara på om priset och om momsen :?:

edtith: och naturligtvis om valutakursen som tillämpas :!:
Användarvisningsbild
PerE
Kontakt:

Inlägg av PerE »

Om man letar på hans hemsida så finns det info där.
http://tecno.se/CNC/favorite.htm
Per
Användarvisningsbild
strombom
Kontakt:

Inlägg av strombom »

Det priset var för övrigt inkl moms när jag beställde vad jag kan komma ihåg...

och beställer man över nätet tillkommer inte moms heller, tulltjänstemännen verkar inte inspektera mjukvara sänd över nätet :shock:
Användarvisningsbild
pcmper
EF Sponsor

Inlägg av pcmper »

Jaha
Köper man över nätet som privatperson så kostar det 159 dollar = 159 * 7 = 1113:-

Köper man av tecno så är det 1300:-, alltså en ren förlust på 187:-, och då vet jag fortfarande inget om momsen på tecno´s pris.
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Eller så blir det billigare genom tecno. Om han har moms, så betalar jag 1040:- Nätpriset har ingen moms, alltså jag kan inte dra av någon heller.

Varför inte skriva som det är, nu när jag frågat så många gånger. Vilket pris ska man betala, är det med eller utan moms, :humm:

Kan ju vara så att han säljer programmen som privatperson, då behöver man inte blanda in momsen, men då kommer nog skattmasen å ringer på dörren snart. :)

Förvirringen är total. :shock:

(Tur att man svarade "Ja" på frågan om man var dryg. :vissla: )
Skriv svar