Gjuta i silikon
Talk kanske inte är så dumt! Eller annat fint pulver, typ potatismjöl.
Om man kolalr på en fabriksgjorda grejer så kan man nästan tänka sig att de har annvänt något sånt. Strukturen är lite sträv.
Somv anligt när vi gör något annvänder vi polyurutan, den gröna. bitarna får perfekt passform när man fräser så de sitter bara ihop med en kil.
Kanske kan ta bilder i nästa vecka.
Om man kolalr på en fabriksgjorda grejer så kan man nästan tänka sig att de har annvänt något sånt. Strukturen är lite sträv.
Somv anligt när vi gör något annvänder vi polyurutan, den gröna. bitarna får perfekt passform när man fräser så de sitter bara ihop med en kil.
Kanske kan ta bilder i nästa vecka.
- Smoothmachines
- Kontakt:
- Smoothmachines
- Kontakt:
(Jag tog mig friheten att fixa till texten lite...zeus skrev:Talk kanske inte är så dumt! Eller annat fint pulver, typ potatismjöl.
Om man kollar på fabriksgjorda grejer så kan man nästan tänka sig att de har använt något sånt. Strukturen är lite sträv.

Om du menar plastgrejer så fick jag reda på hur dom brukar göra av en tillverkare. Dom gör formen av en metallbit som dom skjuter in en strömförande elektrod i. Då blir det massor med små gnistor som gör att metallen försvinner. Elektroden förstörs också lite under tiden, så det kan gå åt en eller flera. När dom är färdiga så finns mönstret efter gnistorna kvar, och om man gjuter plast i formen utan att slipa den så får man det mönstret som struktur på ytan. Vill man ha mindre struktur så går det att köra en gång till, med mindre gnistor. Jag har inte sett det, men han berättade att dom kan göra så.