Optimum Bf-20 Vario Justering
Jaha JBV då är det där den svaga länken finns, När jag körde geckos med 30 volt och 3 Amp kom jag upp i 500 mm/min, sen ville den tappa steg ibland, nu kör jag 50 volt och 3 Amp och den går fint i 720 mm/min, har inte provat fortare.
Dina motorer har kanske lite högt volt (7.5V) så du skulle nog upp i 70 Volt till drivern (tror jag).
Dina motorer har kanske lite högt volt (7.5V) så du skulle nog upp i 70 Volt till drivern (tror jag).
Japp men limitswitchar bör ju inte vara så farligt svårt att fixa
Home switchar är lite mer knepiga att få till bra, men jag tror inte jag ska ha såna ändå!
Jag bygger en egen servodriver! Tänkte mäta hur mycket ström den drar och göra så den stänger av sig utifall motorn drar för mycket ström. till exempel om motorn drar över 10A i en sekund så är det troligen inte acceleration utan att den har låst sig.

Jag bygger en egen servodriver! Tänkte mäta hur mycket ström den drar och göra så den stänger av sig utifall motorn drar för mycket ström. till exempel om motorn drar över 10A i en sekund så är det troligen inte acceleration utan att den har låst sig.
Hehe, jag tror jag satsar pengarna på servon istället 
Dom översta här verkar rätt vettiga!
http://www.kelinginc.net/ServoMotor.html
Lyckan höll inte allt för länge! Jag märkte det finns några punkter där det hackar, troligen nå småfel på ledskruven kombinerat med marginellt vridmoment... Jag känner inget när man vevar för hand

Dom översta här verkar rätt vettiga!
http://www.kelinginc.net/ServoMotor.html
Lyckan höll inte allt för länge! Jag märkte det finns några punkter där det hackar, troligen nå småfel på ledskruven kombinerat med marginellt vridmoment... Jag känner inget när man vevar för hand

Just nu Visual mill 5... Fräsriktning som i "Climb" eller "Conventional"? Det finns då tex på första sidan av Horizontal Roughing, går inte missa så jag antar du har rätt om demobegränsningen!?
Jag kör Visual Mill pga att det var lätt att fixa Post för Turbocnc med det... Men när maskinen fungerar bättre och motivationen kommer så blir det nog Powermill eller Gibbscam istället!
Jag kör Visual Mill pga att det var lätt att fixa Post för Turbocnc med det... Men när maskinen fungerar bättre och motivationen kommer så blir det nog Powermill eller Gibbscam istället!