Hej, jag sitter och försöker få igång A/D ingången på en PIC16F877A. Men får inte det alls att fungera, jag har inte kommit så långt ännu. Men får problem när jag ska kompilera "Undefind idenifier ADCON0". Jag använder mig av PCWH compiler.
Det jag har tänkt mig göra är att koppla in några irsensorer.
Om det är någon som har ett exempel eller något hur de har gått till väga så vore jag tacksam. Skriver i C.
/Martin
Pic16f877a Analog Ingång
-
Pic16f877a Analog Ingång
Senast redigerad av martin5403 14 april 2007, 15:55:43, redigerad totalt 1 gång.
Mycket förrvirrande tråd !!
Vad syftar Kaggen's kommentar om "ANCON0" på ??
Det står inget om det i första inlägget...
Har inte PCWH någon "device include file" för processorn ?
Vad står det i den ?
Det är inte något exempel du behöver, du måste kolla upp
varför ADCON0 inte accepteras av ditt utvecklingsverktyg.
Om det nu var ADCON0 du skrev, som sagt, mycket förvirrande...
Vad syftar Kaggen's kommentar om "ANCON0" på ??
Det står inget om det i första inlägget...
Har inte PCWH någon "device include file" för processorn ?
Vad står det i den ?
Det är inte något exempel du behöver, du måste kolla upp
varför ADCON0 inte accepteras av ditt utvecklingsverktyg.
Om det nu var ADCON0 du skrev, som sagt, mycket förvirrande...
Jag kan bringa lite ljus över tråden. 
När jag först läste martin5403:s inlägg stod det "Undefind idenifier ANCON0", Martin har sedan dess ändrat inlägget. Antagligen har han sålunda inte skrivit fel i källkoden, utan det har blivit fel i "kopieringen" av felmeddelandet till denna tråd... kanske...?
Oavsett om det nu var felskrivet i källkoden/inlägget eller inte, så har sodjan helt korrekt i sitt inlägg. Det måste inkluderas någon fil från någonstans där ADCON0 finns definierat.
Mats

När jag först läste martin5403:s inlägg stod det "Undefind idenifier ANCON0", Martin har sedan dess ändrat inlägget. Antagligen har han sålunda inte skrivit fel i källkoden, utan det har blivit fel i "kopieringen" av felmeddelandet till denna tråd... kanske...?
Oavsett om det nu var felskrivet i källkoden/inlägget eller inte, så har sodjan helt korrekt i sitt inlägg. Det måste inkluderas någon fil från någonstans där ADCON0 finns definierat.
Mats