Hej!
Jag har en LCD-skärm från acer som nu börjat krångla.
När jag kom hem till en polare för att lana såville skärmen inte vara med längre, när jag startar skärmen kommer Acer logan upp som vanligt och sen kommer ingen signal, men när jag startat datorn och det börjat boota så blir den svarta bakgrunden blå och när jag kommer upp i windows är det också jätteljust och blåaktigt, men när den inte är inkopplad så är "no signal" rutan helt normal. Detta är för mig ü¨berskumt.
Vad kan det vara för fel?, glapp i vgakontakten? Har testat den i DVI också men utan förbättring.
Tacksam för svar.
Jo jag har testat med annan skärm till min dator då funkade det finfint, och jag har testat skärmen till en annan dator förutom muin egen och jag har samma resultat på båda som skären funkade till innan så så blir det en blåaktig bild och med en gamma CRT-skärm blir det bra.
både med samma vgasladd och adapter och en annan vgasladd med adapter har testats. Men nu har jag ställt in någurlunda så det ser nnästan bra ut i nvidia inställningarna, men det är ingen man spelar på det kan jag säga