Kamera till Datorn

Planering och tankar kring eventuella framtida projekt.
markusp

Kamera till Datorn

Inlägg av markusp »

Jag kom precis på ett förhoppningsvis genomförbart projekt, som går ut på att ha till exempel en radiostyrd båt, bil, flygplan eller helicopter sätta en sån minikamera från kjell & co på den + en liten enkel analog sändare typ sån som finns på avlyssning.nu. Sen om möjligt göra en mottagre till en bärbar dator via USB-porten. Jag kan inget om att styra USB, men skulle det vara möjligt eller är det bara att glömma iden? Jag har redan en Digital TV mottagare till datorn (intuix), jag vet inte om den kan ta emot analoga signaler också eller bara digitala. Är det nån här som vet vilken närgräns en minikamera (kjell & co) har, jag har nämligen ett annat projekt som handlar om att koppla en minikamera till TV'n men även datorn och få närbilder på olika mineral, jag har hittat ett "kmaeramikroskop" men dom går på mellan tre och sex tusen så jag gör hellre
en variant själv. Tacksam för all hjälp jag kan få! /Markus
Användarvisningsbild
GeekJoan
Admin

Inlägg av GeekJoan »

Dessa kameror har redan trådlös överföring som jag testat på både bilar och helikoptrar. Funkar bra. Närgränsen på en sån om man vrider på linsen är typ ~1 mm.

Bild
Användarvisningsbild
Fagge

Inlägg av Fagge »

Planering och tankar kring eventuella framtida projekt. =Idébanken
Flyttad...
Användarvisningsbild
squiz3r
Kontakt:

Inlägg av squiz3r »

Jag har en sån trådlös kamera från kjell & co, dock inte USB varianten.. Men jag blev väldigt besviken på räckvidden, 2st väggar så ser man i princip inget alls... i ett hus kan man räkna med ca. 10m, men däremot utomhus går den rätt bra på öppen mark.

Min är inte den minsta varianten, utan den näst minsta.
http://www.kjell.com/content/templates/ ... 0,11538750

//Danile A
Skriv svar