Kameramodul, kameramobiler

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
CyberLeffe

Kameramodul, kameramobiler

Inlägg av CyberLeffe »

Finns det någon som vet vart man kan få tag på sånna kameramoduler som sitter i kameramobiler? Och vart man hittar lite info eller datablad och liknande.

Av denna typ.
Bild
Användarvisningsbild
korp

Inlägg av korp »

CyberLeffe, vad är detta? Ny X-Twin mod på gång? :-)
CyberLeffe

Inlägg av CyberLeffe »

Meduza:
Tackar precis vad jag letar efter.

korp:
Jasså du har koll på mig...hehe

ja jag har en liten fundering på att kolla om det skulle vara möjligt att integrera en liten kamera. Men det är bara i planeringsstadiet än så länge och så mycket längre vet jag inte om jag har tid att ta det just nu. Men man måste ju ha några projekt på gång
Användarvisningsbild
korp

Inlägg av korp »

Snackade med en kille på RCgroups för ett tag sedan, som höll på med ett kameraprojekt för minihelikoptrar. Kamera och sändare vägde runt 2 g har jag för mig, men han hade problem med dålig räckvidd pga låg spänning.

Tycker man skulle kunna komma runt problemet med en step-up, eller lagra på ett SD-kort istället för att sända live.
CyberLeffe

Inlägg av CyberLeffe »

Ja jag hade nog tänkt att använda SD-kort. Har inte jobbat något med sånna förut så det kommer bli en del att läsa in sig på.

Hitta en SD-kortshållare att labba med till överkomligt pris
http://www.jelu.se/shop/product_info.ph ... cts_id=131
Användarvisningsbild
korp

Inlägg av korp »

Här är tråden jag talade om, ifall du skulle ändra dig och köra överföring av bild via radio.

Han har inte byggt projektet från scratch, utan har dissikerat en billig kamera med inbyggd sändare, från ebay.

Jag gick också i dessa kamera vs xtwin-tankar för ett tag sedan men har för mycket just nu. Det får vänta :cry:
Skriv svar