Sitter och caddar ett kretskort med en FPGA och en AD på. Behöver både en analog och digital matning på 3,3 v och 1,8 v till ADn och gissar på att det är bäst att dra dessa separat. Undrar då hur jag ska göra med spänningsregulatorerna. Ska jag låta den analoga och digitala matningen ha var sin regulator eller kan man använda samma och "filtrera" två utgångar från denna. Har sett exempel på scheman där två kondingar suttit parallellt efter regulatorn och sen har man delat upp matningen i en analog och en digital del med hjälp av två spolar. Efter varje spole har sen två till kondingar suttit parallellt. Undrar om detta är en bra och vanlig lösning på mitt problem och i så fall varför det är det ? Vad är vanliga värden på spolen då dessa aldrig framgår i de scheman jag sett ? På kondingarna gissar jag att 100n och 10u kan vara en bra kombination. En sista fundering sen också. Bör man dra matningen till ADns PPL separat eller kan man lägga den tillsammans med nån av de övriga matningarna?
/Magnus
Analog och digital matning till AD
Tack för svaren. Jo det finns en referensdesgin med ADn som för övrigt är en video AD.http://focus.ti.com/lit/ug/sleu066/sleu066.pdf
Kollar man på sidan 39 ser man spänningsregulatorer för de olika matningarna där de delat upp utgången från en regulator till två med hjälp av spolar. På regulatorsidan sitter det en 47u och på andra sidan spolen 22u och 1u. Vid kretsen sitter det sen en drös med 100n kondingar. Men det står inga värden på induktanserna, men det går kanske bra med 3,3uH som nämdes ovan. Vad jag skulle veta är om det finns någon standardlösning med standardvärden som man använder sig av för att bygga upp avkopplingen för matningspänningen i det här fallet.
Passar på och frågar några saker till. Kollar man på ingånarna till ADn på sidan 42 så sitter det där tre spolar FB1-3. Inga värden på dem, men gissar på att det tillsammans med resistorerna utgör antivikningsfilter för signalerna som ska samplas. Vad kan man tänka sig för värden på dessa ? Kollar man vidare på sidan 43 har de tydligen gjort lite bättre filter för den andra ingången men tyvärr inga värden på dessa heller.
Kollar man på sidan 39 ser man spänningsregulatorer för de olika matningarna där de delat upp utgången från en regulator till två med hjälp av spolar. På regulatorsidan sitter det en 47u och på andra sidan spolen 22u och 1u. Vid kretsen sitter det sen en drös med 100n kondingar. Men det står inga värden på induktanserna, men det går kanske bra med 3,3uH som nämdes ovan. Vad jag skulle veta är om det finns någon standardlösning med standardvärden som man använder sig av för att bygga upp avkopplingen för matningspänningen i det här fallet.
Passar på och frågar några saker till. Kollar man på ingånarna till ADn på sidan 42 så sitter det där tre spolar FB1-3. Inga värden på dem, men gissar på att det tillsammans med resistorerna utgör antivikningsfilter för signalerna som ska samplas. Vad kan man tänka sig för värden på dessa ? Kollar man vidare på sidan 43 har de tydligen gjort lite bättre filter för den andra ingången men tyvärr inga värden på dessa heller.
-
beror ju lite på frekvenserna som kan störa, man får välja lite efter det, men det där med avstörningsferiterna är bra saker, köpte några rullar ytmonterade sådanna och annvänder dom ofta , men dom funkar dåligt på låga frekvenser
en sak man bör akta sig för är resonanser i en bra spole, då kan man få igenom störningarna ändå
jordslingor har du redan full koll på ?
en sak man bör akta sig för är resonanser i en bra spole, då kan man få igenom störningarna ändå
jordslingor har du redan full koll på ?