jag undrar om nån har ett tips på en enkel krets med få komponenter för att få en lysdiod motsvarande lysa/blinka när det ringer. jag tänker mig att man parallellkopplar kretsen med telefonen då.
användningsområdet för denna är då jag nu gör lumpen som systemtekniker i en radiolänkpluton vilket betyder att jag är med i en grupp som upprättar samband o när det väl är gjort ska vi bara passa telefonerna i hytten.. det blir ganska tråkigt i längden när man inte har nått o göra så då ser man gärna på film men har man hörlurar hör man inte när det ringer o det blir ju inge bra, så därför behöver jag tips på enklel krets för o få en ljussignal istället. snabba svar uppskattas mkt då jag bara är hemma 2 dagar nu innan jag ska tillbaka och snart ut på övning igen.
får gärna vara vanlige komponanter bara då jag inte har mkt hemma o gärna vill få det fixat snart. tack på förhand
enkel krets för att registrera när det ringer?
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Det här är en väldigt vanlig fråga på forumet.
Litet smakprov på de senaste trådarna inom ämnet:
Telefonprojekt
Telefonkollare
Ringindikator
Titta främst på inlägget av Bengt-re i sista länken.
Välkommen till forumet!

Litet smakprov på de senaste trådarna inom ämnet:
Telefonprojekt
Telefonkollare
Ringindikator
Titta främst på inlägget av Bengt-re i sista länken.
Välkommen till forumet!

- PHermansson
- EF Sponsor
- Kontakt:
Påminner om min nattjänsgöring i Sambandscentralen. "Ni får egentligen inte sova, men bara ni ser till att vakna när det ringer så...". Blev lite pinsamt ibland när man var för trött efter helgens bravader 
För att återgå till ämnet så finns det färdiga att köpa till vanliga telefonnätet. Eller är det m/37or och kabel 1000DL som gäller?

För att återgå till ämnet så finns det färdiga att köpa till vanliga telefonnätet. Eller är det m/37or och kabel 1000DL som gäller?