Fundering angående externt minne till PIC

PIC, AVR, Arduino, Raspberry Pi, Basic Stamp, PLC mm.
Användarvisningsbild
Andax

Inlägg av Andax »

Vet att V-g efterfrågade något flash-minne med seriell anslutning mm. men av allmänt intresse är kanske denna länk där en snubbe kopplar in ett stort DRAM till en AVR (funkar säkert med PIC oxo).
v-g
EF Sponsor

Inlägg av v-g »

Sodjan:Har bestämt mig det blir iaf affär på lite PIC18 dock ska de inte användas till det som denna tråd handlar om utan mest för att de verkar så trevliga :D Låter 18F2221 & 18F4620 som två bra val?

Bitbangning i all ära men finns hårdvarustöd så är det ju att föredra. Även om alla picens register inte är helt solklara (för min del). Helt klart så blir det kul att få testa allt detta. Kommer nog tråd så småningom.

Andax:Har sett andra som fått det att fungera med vanliga minneskretsar förr men med små µcs blir det just inte mycket mer än en minneshanterare :)

Angående minneskretsarna så blir det troligen de på elfa då de har fint datablad vad jag kan se. Kostar ju knappt pengar heller så det är inte mycket att orda om.
sodjan
EF Sponsor

Inlägg av sodjan »

> Låter 18F2221 & 18F4620 som två bra val?

Beroende på *till vad* så kan de vara helt rätt eller helt fel... :-)

> Även om alla picens register inte är helt solklara

Du vet ju var du kan fråga... :-)
v-g
EF Sponsor

Inlägg av v-g »

Helt rätt eller helt fel låter som det finns potential då. :D

Synd bara att man är så envis att fråga är "sista alternativet". Men problem lär säkert uppstå om hursomhelst t så lär forumet bli varse om resultaten.

Återkommer med beställning på PIC när de inkommit! Har ju ändå inte tillgång till "pengarna" just nu :shock:
Skriv svar