logikkrets 74ALS10A
logikkrets 74ALS10A
Hej.
Var på ELFA idag, kom hem med alldeles för många (CA 2000st) logikkretsar med betäckning 74ALS10A, Behöver hjälp, vad ska jag göra med dom??
Kom gjärna med förslag.
//Jocke
Var på ELFA idag, kom hem med alldeles för många (CA 2000st) logikkretsar med betäckning 74ALS10A, Behöver hjälp, vad ska jag göra med dom??
Kom gjärna med förslag.
//Jocke
kostade 20 spänn för hela bunten, dom har en pall med kragar som står i butiken med massa prylar i 20 Spänn / påse.
Obs detta var butiken i kungenskurva
kom igen, skulle kunna tänka mig att skänka några till den som kommer med bästa användningsområdet. Lämmna tillbaka dom var nog ett av dom sämre alternativen, kostar mig mer i reskostnad än vad jag gav för kretsarna.
//Jocke
Obs detta var butiken i kungenskurva
kom igen, skulle kunna tänka mig att skänka några till den som kommer med bästa användningsområdet. Lämmna tillbaka dom var nog ett av dom sämre alternativen, kostar mig mer i reskostnad än vad jag gav för kretsarna.
//Jocke
> Lämmna tillbaka dom var nog ett av dom sämre alternativen,
Varför det ?
Har man köpt kretsar för 6.200:- inkl moms "av misstag",
så är väl ett återköp en helt rimlig lösning.
(Jag kommenterar inte att du *senare* kom med kompletterande
info att det kom från en junk-box. Det är naturligtsvis helt irrelevant
med avseende på mitt första svar...)
Du skulle nog kunna kränga dom för 100-200:- på eBay.
Om priserna ligger på samma "nivå" på resten skulle jag
ge ett bud på hela pallen och lägga upp prylarna på eBay...
Varför det ?
Har man köpt kretsar för 6.200:- inkl moms "av misstag",
så är väl ett återköp en helt rimlig lösning.
(Jag kommenterar inte att du *senare* kom med kompletterande
info att det kom från en junk-box. Det är naturligtsvis helt irrelevant
med avseende på mitt första svar...)
Du skulle nog kunna kränga dom för 100-200:- på eBay.
Om priserna ligger på samma "nivå" på resten skulle jag
ge ett bud på hela pallen och lägga upp prylarna på eBay...
Borde gå att bygga en Slumpgenerator (krona / klave) baserad på principen om att man inte vet oscillatorns tillstånd när man släpper knappen.
Krävs väl ett antal grindar för att bygga en T-vippa.
Oscillator --> Trycknapp --> T-vippa --> Lysdiod(er)
Fick bygga en mindre välkonstruerad krona/klave baserad på en 4011 i högstadiet; funkade inte så bra (inte särskilt slumpmässig).
OT: Jag tittade också på den rullen häromdan, men hade inte tid/ork att kolla vad det var. Köpte en påse små röda rattar (26st) och en påse 680nF/400V kondensatorer (19st) för mina tjugor.
Krävs väl ett antal grindar för att bygga en T-vippa.
Oscillator --> Trycknapp --> T-vippa --> Lysdiod(er)
Fick bygga en mindre välkonstruerad krona/klave baserad på en 4011 i högstadiet; funkade inte så bra (inte särskilt slumpmässig).
OT: Jag tittade också på den rullen häromdan, men hade inte tid/ork att kolla vad det var. Köpte en påse små röda rattar (26st) och en påse 680nF/400V kondensatorer (19st) för mina tjugor.
-