Ska bygga en trådlösbrygga och tänkte använda en rätt enkel radiomodul utan någon processor i för att dra ner på strömförbrukningen så mycket som möjligt.
Jag kommer ändå ha en PIC kopplad till modulen som vet vad som ska skickas och tas emot.
Hittade en krets som kallas RF600T som tar hand om manchesterkodningen, CRC-check mm som gör en enkel RF-modul till ett RF-modem.
RF600T är i själva verket en PIC16F628 och jag funderar på om man kan inte skulle kunna få tag på koden för den eller kod som gör det den gör.
Datablad hittar ni här: http://www.rfsolutions.co.uk/acatalog/DS601-4.pdf
Någon med några tips?
RF600T - En programmerad PIC för RF-app.
Förstog att det inte skulle gå att plocka ut det som finns i den men jag tänkte om koden råkader finnas på nätet tex eller om någon här har stött på liknande kod så jag har lite att utgå ifrån.
Tänkte programmera i MikroC där färdiga funktioner finns för Manchesterkodning, men RF600T tar ju även hand hur kommunikationen fungerar med adressering osv.
Skulle vara trevligt att ha ett enkelt protokoll att utgå ifrån i stället för att kolla på Zigbee eller annat färdigt och mer anvancert protokoll.
Tänkte programmera i MikroC där färdiga funktioner finns för Manchesterkodning, men RF600T tar ju även hand hur kommunikationen fungerar med adressering osv.
Skulle vara trevligt att ha ett enkelt protokoll att utgå ifrån i stället för att kolla på Zigbee eller annat färdigt och mer anvancert protokoll.