hejsan.
tänkte använda mig av en atmega8 och en ir-led.
för att bygga en fjärrkontroll .. visst är detta möjligt ganska enkelt. eller kan det vara svårt att generera koder för att skicka ut dem?
tacksam för svar.
har inte programmerat så mycket avr. bara mindre modifieringar på min at90s8515 mp3spelare.
avr atmega8
ATmega8:an verkar rätt underbar, ska precis börja leka lite med den efter att använt AT90S2313 i 1½ år.
För ditt projekt klarar du dig säkert med en AT90S2313, jag har byggt något liknande och har lagt upp projektet på www.avrfreaks.net under "Academy / User's own Projects / Id: 0129"
Det är för att sända till en Sony (mjukvaran skiljer sig sig ganska mycket mellan olika "märken", dock inte hårdvaran, den fungerar för de flesta någorlunda nya apparater)
För ditt projekt klarar du dig säkert med en AT90S2313, jag har byggt något liknande och har lagt upp projektet på www.avrfreaks.net under "Academy / User's own Projects / Id: 0129"
Det är för att sända till en Sony (mjukvaran skiljer sig sig ganska mycket mellan olika "märken", dock inte hårdvaran, den fungerar för de flesta någorlunda nya apparater)