Aha..då var jag inte helt ute och cyklade alltså. Storlek på den kondensatorn då?
Det du säger om att inte bara läsa sida upp och sida ned låter väldigt vettigt. Jag förstår att man måste vara insatt i databladet för att ha en chans, men det vore trevligt att experimentera medan man läser.
Jag har suttit och läst datablad i några timmar nu, och jag har fått mycket större förståelse för hur en PIC är uppbyggd med register och funktioner. Men saker som PORTA och PORTB o.s.v är inte helt lätta att förstå om man inte stött på de tidigare

Jag har förstått mycket, men mycket i databladet förstår jag inte alls heller. Tänkte därför om det fanns nån labb som typ V-g s lilla projekt där det hela tiden förklaras hur man gör, varför man gör det, och vad resultatet blir. Exempelvis en kod för att blinka en LED men med utförliga kommentarer i koden så att man förstår precis vad som händer, för även efter att jag läst (bland annat) instruktionssetet i databladet så är det mycket som inte är direkt glasklart
EDIT: Fick visst ett svar till

Tackar för det. Jag har sysslat med Mitsubishis PLC men även Siemens S7 med Profibus o.sv.