Hej igen SnakeDragon(eller Thomas Jacobson).
Nu har jag hackat ihop ett schema.
Konstruktionen är uteslutande baserad på vad som har föreslagits tidigare i denna tråd. Det vill säga matningen till ett mittuttag på spolen, två MOSFETar som switchar ändarna omväxlande till jord samt en Zenerdiod, kondensator och två dioder som skydd.
Schemat inkluderar en enkel oscillator med en inverterare, ett motstånd och en kondensator. Som inverterare har jag använt en 74xx14, en 5V TTL-krets. Eventuellt är 5V för lite för att driva FETarna effektivt då får ni byta till CMOS-logik och 12-15V istället.

Klicka på bilden för större version.
En kort beskrivning.
* IC1a, R1 och C1 utgör tillsammans oscillatorn. Observera att det är nödvändigt med schmittriggeringång för att oscillatorn ska fungera.
* IC1b inverterar signalen från oscillatorn så att ni får två signaler i "motfas".
* IC1c - IC1f får agera drivsteg.
* R2 och R3 ser till att "ingångskapacitansen" i mosfetarna laddas upp långsamt och D1 och D2 att de laddas ur snabbt. På så sätt fördröjs "tillslaget" och en dödtid skapas som skyddar mot kortslutning och onödigt stor strömförbrukning.
Exakt vilka mosfettar och dioder ni ska använda och vilka värden övriga komponenter ska ha får någon konstruktör, som är mer van vid mosfettar än vad jag är, tala om.
En viktig sak som inte framgår av schemat är behovet av kondensatorer i matningen, särskilt nära spolen. Men det har beskrivigts tidigare i tråden (och kommer säkert att skrivas om igen).
Hoppas att jag har hjäpt till lite grand.