Men jag blev förvånad över att dom hade lagt in så lite Bipolära effekttransistorer. Dom enda jag kunde hitta var BD137-140 som inte tål mer än 0.5A! Inte ens 2N3055 fanns med
Multisim 2001
Multisim 2001
La in detta program för ett tagsedan som är en uppföljare till Electronic Workbench (Simulera olika kretsar, scheman osv). Mycket bra program för övrigt. Finns väldigt många Fälteffekt transistorer,
Men jag blev förvånad över att dom hade lagt in så lite Bipolära effekttransistorer. Dom enda jag kunde hitta var BD137-140 som inte tål mer än 0.5A! Inte ens 2N3055 fanns med
istället har dom slängt in en hel uppsjö med skittransistorer som kunde ersatts med BC547
Skulle verkligen behöva mer effekttrissor. Kan man inte ladda ner nån plugin eller liknande?

Den klarar tydligen att läsa in "SPICE Netlist Files" .cir Men det är väl om man ska skicka schemat till en router? 
Vore fint om man kunde få in lite av Texas Instruments effekt transistorer också. Tex TIP41 och dom
Edit: Japp den läser Spice filer. Verkar som man kan göra egna komponenter och läsa in egenskaperna från denna fil. Men hur skall man få tag i den då? Hittar inget på STmicroelectronics hemsida..
Vore fint om man kunde få in lite av Texas Instruments effekt transistorer också. Tex TIP41 och dom
Edit: Japp den läser Spice filer. Verkar som man kan göra egna komponenter och läsa in egenskaperna från denna fil. Men hur skall man få tag i den då? Hittar inget på STmicroelectronics hemsida..
- EagleSpirit
- Kontakt: